ID : 11404605
وزیر ارشاد:

توجه به اقتصاد و فرهنگ در اولویت قرار گرفته است


علی جنتی در اختتامیه نخستین همایش ملی«اقتصاد هنر ایران» در شیراز افزود: در محیط‌‌های دانشگاهی توجه ویژه‌ای به اقتصاد فرهنگ و هنر می‌شود/ وزارت ارشاد از آثار و بخش‌هایی با ارزش‌افزوده اقتصادی حمایت می‌کند.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم ، علی جنتی در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی اقتصاد هنر ایران که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: به موضوع هنر و اقتصاد در سه دهه گذشته توجهی نشده است و امروز معتقدیم باید تمام بخش‌هایی که می‌توانند در تولید ناخالص کشور سهم داشته باشند، مورد توجه قرار گیرند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است،‌ بیان داشت: در این وزارتخانه نیز  در حوزه‌هایی که دارای ارزش‌افزوده اقتصادی بالایی در کشور هستند توجه ویژه می‌شود تا اقتصاد و هنری که مغفول مانده به نوعی احیا شود.


وزیر دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رابطه هنر با اقتصاد یک رابطه تاریخی و واقعیتی در کشور است، خاطرنشان کرد: همایش فرهنگ و اقتصاد و استقبال اساتید و دانشجویان عرصه هنر و اقتصاد از این همایش نشان‌دهنده این بود که در محیط‌های دانشگاهی توجه ویژه‌ای به اقتصاد فرهنگ و هنر می‌شود.


وی همچنین در سخنان خود به موضوع اقتصاد و ساماندهی آن در کشور اشاره کرد و گفت: این مهم در اولویت کار دولت است و امیدواریم با تلاش به یک اقتصاد مناسب و پویا در کشور دست یابیم تا بتوان بسیاری از مشکلات را نیز رفع کرد.


بر اساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از ورود به محل برگزاری همایش، از تابلوی "منظر جانان" که در ورودی تالار حافظ توسط هنرمندان نقاش شیرازی در سه روز گذشته طراحی شده بود، پرده‌برداری کرد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.