ID : 10562003
عضو شورای شهر یزد:

توسعه فضای سبز در راس برنامه‌های شورا/ جشنواره درختکاری«هرشهید یک درخت»


عضو شورای شهر یزد گفت: یکی از این برنامه‌ها کاشت یک نهال به نام یک شهید است که این برنامه ظرف هفته‌های آینده در بلوار كوثر يزد اجرایی خواهد شد.

به گزارش یزد رسا، عزت یادگار ظهر امروز در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر یزد با خبرنگاران اظهار داشت: برای توسعه فضای سبز، باغ‌های که اکنون در میان خانه‌ها قرار گرفته و در آستانه نابودی هستند را خریداری کرده و آنها را با سیستم آبیاری تحت فشار احیا می‌کنیم.

وی بیان کرد: هزینه تملک برخی از این باغ‌ها بالاست و تلاش شده اراضی را با قیمت مناسب خریداری کرده و برای توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار دهیم.

یادگار با بیان اینکه آب، مهم‌ترین مشکل توسعه فضای سبز در یزد است، عنوان کرد: از آنجا که نهال در یزد بسیار دیر رشد می‌کند و در مسیر رشد ممکن است خشک شده یا آسیب ببیند، امسال تعداد زیادی درخت‌های هفت و هشت ساله خریداری کرده و به جای نهال از آنها استفاده می‌کنیم تا هم میزان مصرف آب برای رشد آنها کاهش پیدا کند و هم فضای سبز با سرعت بیشتری در شهر ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای سبز، هفت حلقه چاه که آب آن دیگر قابل شرب نیست، به شهرداری یزد واگذار شده و امیدواریم بتوانیم به تدریج از آب این چاه‌ها برای آبیاری تحت فشار و قطره‌ای فضای سبز استفاده کنیم و روش‌های آبیاری قدیمی را به طور کامل قطع کنیم.

 

جشنواره درختکاری«هر شهید یک درخت»در یزد اجرا می شود

عضو شورای شهر با بیان اینکه برای توسعه فضای سبز فرهنگ‌سازی و برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه بسیاری در دست اجراست، بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها کاشت یک نهال به نام یک شهید است که این برنامه ظرف هفته‌های آینده در بلوار كوثر يزد اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ورودی شهر یزد و جاده یزد ـ مهریز نیز اظهار داشت: این جاده از این پس تنها برای کاربری‌های گردشگری واگذار می‌شود تا از حالت تعمیرگاه و زمین‌های رهاشده خارج شود.

یادگار در این نشست همچنین به بیان اهمیت برنامه‌های ایام نوروز پرداخت و از رسانه‌ها خواست تا شهرداری و شورای شهر را در این زمینه یاری کنند.

منابع: فارس و ایسنا و ایرنا

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.