ID : 6980342
امام جمعه بهابادخطاب به 1+5:

تیم مذاکره کننده برای آخرین دور وارد مذاکره شده است/اگر قلم لغزش پیداکندبیشترین سود را دشمن می برد


خطیب جمعه بهاباد به کشورهای مذاکره کننده 1+5 گفت : تیم مذاکره کننده برای اخرین دور وارد مذاکره شد ه است وهیئت مذاکره کننده نمایندگان ملت ایران و نظام هستند، بنابراین باید از خواست مردم در داشتن انرژی هسته‎ای صلح‎آمیز دفاع کرده و حق عدول از آن را ندارند.

به گزارش یزدرسا از بهاباد امام جمعه شهرستان بهاباد در خطبه های این هفته نماز ضمن سفارش به تقوای الهی به ویژه در ماه مبارک رمضان گفت :  رمضان ماهی است که اگر به عنوان ماه مبارک رمضان مطرح ودارای ارزش است به خاطر نزول قرآن این ارزش را پیدا کرده است .

 حجت الاسلام سیف الله دهقانی ادامه داد: ماه رمضان اگر مورد قداست قرار گرفته  وماه و زمان ویژه الهی می باشد به خاطر توفیقی است که برای ظرفیت آیات الهی و قرآن مجید پیدا کرده است.

وی تصریح کرد :روزه تنها امساک از خوردن و آشا میدن نیست بلکه تمام اعضا و جوارح انسان باید روزه دار باشد، بنابراین ماه رمضان ماه تمرین عملی تقوی است.

حجت الاسلام دهقانی ضمن اشاره به ماه رمضان و بهار قرآن افزود: این ماه, ماه برکت مغفرت و رحمت است و انسان مومن باید هوشیار باشد و قدر فرصت‌هایی را که خداوند به او داده است بشناسد.

امام جمعه بهاباد افزود: به فرموده پیامبر اسلام خدا به دنبال بهانه‌ای است تا بندگان خود را مورد مغفرت و رحمت خود قرار داده و یکی از این بهانه ها،ماه رمضان و ماه ضیافت الله  بوده بنابراین در این ماه همه اسباب بهره گیری از رحمت خدا و آمرزش فراهم است .

امام جمعه بهابادبا اشاره به فرموده پیامبر اسلام که  وای به حال کسی که ماه رمضان بیاید و مورد آمرزش قرار نگیرد خاطر نشان کرد: این ماه دو ویژگی دارد اول ماه میهمانی خدا و دوم ماه نزول قرآن است.

خطیب جمعه بهاباد در ادامه به کشورهای مذاکره کننده 1+5 گفت : تیم مذاکره کننده برای اخرین دور وارد مذاکره شد ه است وهیئت مذاکره کننده نمایندگان ملت ایران و نظام هستند، بنابراین باید از خواست مردم در داشتن انرژی هستهای صلحآمیز دفاع کرده و حق عدول از آن را ندارند.

دهقانی خاطرنشان کرد:  قاطبه دولت و ملت باید مذاکره کنندگان را مورد حمایت و تأیید قرار داده و حق تضعیف آنان را ندارند و صاحبان تریبون و اهل قلم نیز در این شرایط حساس بهگونهای سخن نگویند که به دست دشمنان بهانه دهند تا آنها علیه هیئت مذاکره کننده سخنپراکنی کنند.

وی خاطر نشان کرد:  پیام ملت نیز به تیم مذاکره کننده این است که محکم کمر بندهای خود را ببندید که در سایه ولایت ذره ای از حق و حقوقمان کوتاه نخواهیم آمد و این ملت هوشیار و به شما  اعتماد دارد وچون در هر زمان ممکن است شیطان انسان را فریب دهد اگر شماها ذره ای از حقوق ملت کوتاه بیایید جای شما دیگر در بین ملت نخواهد بود .

خطیب جمعه بهاباد به 14  تیر ماه روز قلم اشاره کرد و گفت : 14 تیر روز قلم نامگذاری شده است روزی است که انسان توانست با این ابزار سعادت خودش را رقم بزند.

دهقانی با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و قلم از آنها خواست با قلمشان صادقانه ، منتدقانه و منصفانه بنویسند .

خطیب جمعه بهاباد در ادامه یادآور شد : قلم به عنوان عنصری مقدس بوده که در قرآن و احادیث مطالب زیادی در ارتباط با آن آمده است و این نشان دهنده اهمیت قلم در دین اسلام است.

وی با برشمردن ویژگی های قلم گفت:  قلم در وهله نخست باید در مسیر صحیح به کار گرفته شود و اگر قلم اندکی لغزش پیدا کند آن که بیشترین سود را خواهد برد دشمن است.

سالروز وفات حضرت خدیجه و دیدار نخبگان و دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب از دیگرمطالب مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد بود.

گفتنی است حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده  مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیزدر جمع نماز گزاران بهابادی  حضور یافت .

 

 

 

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.