ID : 34652327
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه تشریح کرد

جایگاه ویژه ابرکوه در صنعت دامپروری استان یزد


رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: ابرکوه جایگاه ویژه ای در صنعت دامپروری استان یزد دارد.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، شهرستان ابرکوه با دارا بودن ۵هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین و ۱۲۰هزار راس دام سبک، ۶۲ واحد مرغداری گوشتی، ۴ واحد مرغ تخمگذار، ۴هزار و ۵۰۰ کلنی زنبور عسل، جایگاه برجسته ای در صنعت دامپروری استان یزد دارد.

دکتر علی فاتحی نیا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل اهمیت اعمال نظارت های بهداشتی بر روند تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در یکسال گذشته کشتار  ۹هزار و ۴۸۱راس دام تحت نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است و در این راستا ۱۶ راس دام غیر قابل مصرف اعلام  و معدوم گردیده است.

فاتحی نیا تصریح کرد: در طی بازدیدهای دوره ای بازرسان دامپزشکی تعداد  ۱۸ واحد را مورد بازرسی بهداشتی قرار داده و  ۲۲ مورد غیر بهداشتی کشف و طبق نتایج آزمایشگاهی  ۷۸۰ کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف را معدوم نمودند.

فاتحی نیا در خصوص مبارزه با بیماری های دامی و مشترک بیان داشت: در بخش مبارزه با بیماری های دامی تعداد  ۱۲هزار و ۵۰۰ نوبت سر دام سنگین و  ۲۸۸هزار نوبت سر دام سبک بر علیه انواع بیماری های دامی و مشترک واکسینه شده اند و همچنین در بخش مبارزه با بیماری های طیور قبل از هر دوره پرورش نظارت های بهداشتی- قرنطینه ای مشخصی صورت گرفته و تا پایان دوره ادامه می یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه در پایان افزود: ابرکوه یکی از مسیرهای مهم تردد دام در کشور است که به منظور پیشگیری از گسترش بیماری های دامی تحت نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی قرار دارد که طی این روند در یکسال گذشته تعداد ۳هزار و صد راس دام قاچاق توقیف و کشتار و ۴۵۰ کیلوگرم فراورده های خام دامی فاقد گواهی بهداشتی حمل نیز ضبط و به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امحاء گریده است.

انتهای پیام / ک

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.