ID : 22787908
دبیر نخستین جشنواره تابستانه بافق عنوان کرد:

جشنواره های بومی محلی؛ گامی موثر در جذب توریست


مسئول واحد فرهنگی شهرداری بافق گفت : باید از ظرفیتهایی که در زمینه جذب توریست در شهرستان وجود دارد به بهترین نحو بهره برداری شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از  بافق خبر: مسئول واحد فرهنگی شهرداری بافق در رابطه با اهمیت وجایگاه برگزاری جشنواره بومی ،محلی گفت: امروزه اهمیت صنعت توریسم بخصوص جذب گردشگر بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که می توان با استفاده از ظرفیت هایی که در این زمینه وجود دارد به بهترین نحو بهره برداری کرد.

اسرافیل پناهی افزود: الحمدلله چندسالی است که مسئولین رده بالای کشوری ودولت محترم نگاه خوبی در این خصوص داشته و سعی بر این است تا با استفاده از این صنعت بتوان کشور را به عنوان یکی از کشورهای توریست پذیر اعلام کرد. آماده سازی زیر ساخت ها در این زمینه دارای اهمیت بالائی است وامیدواریم در آینده نه چندان دور قدم های خوبی در حوزه گردشگری برداشته شود.

وی درباره همت مسئولین برای اجرای  این برنامه گفت : شهرداری بافق با نگاهی فرهنگی سعی بر آن دارد رویکرد خوبی را در این زمینه رقم زده و با همت مسئولین شهرستان اقدامات موثری انجام شود.  در این زمینه برنامه هایی همچون جشنواره ها می تواند موجب جلب نظر شهروندان وگردشگران شود.

مسئول واحد فرهنگی شهرداری در ادامه بیان داشت : با توجه به تجربه ای که از جشنواره نوروزی به دست آمده شهرداری در نظر دارد اولین جشنواره تابستانه را با برنامه های متنوع وبا کیفیت برگزار نماید. اهم برنامه های در نظر گرفته شده در جشنواره تابستانه به شرح ذیل می باشد:

1-سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی ؛

در این خصوص با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته فرخوان سمپوزیوم  در سطح کشور اعلام شده وهمچنین به 21دانشکده هنر کشور طرح پوستر سمپوزیوم به همراه دعوتنامه به روسای این دانشکده ارسال شده است که تا به امروز از شهرهای مختلف از جمله اصفهان ،بجنورد ،تهران وبرخی شهرهای دیگر طرح های خود را به دبیرخانه جشنواره تابستانی ارسال کرده اند که تا 13/6/95 طرح جمع آوری ونهایتا جهت داوری در اختیار اساتید داور قرار داده خواهدشد و در 15/6/95طرح هایی که برگزیده می شوند به اطلاع هنرمندان عزیز خواهدرسید و در 19/6/95موظفند جهت اجرا به دبیر خانه جشنواره مراجعه فرمایند.

2-جشن خرما:

 در این زمینه با دوستان جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم انجام شده که قرار بر این است تا از طرف جهاد کشاورزی به اطلاع کشاورزان وخرما کاران عزیز برسد و در نهایت تعدادی غرفه در اختیار این عزیزان قرار داده خواهد شد تا محصولات خود را عرضه کنند ودر پایان از طریق کارشناسان محترم جهاد کشاورزی استان وشهرستان برترین محصول انتخاب وجوایزی اهداء خواهد شد .

3- بازی های بومی ومحلی :  تیم تپل اسپرت شهرستان دعوت شده تا در زمین فوتبال ساحلی که آماده شده در مجموعه پارک آبشار مسابقه ای را خدمت شهروندان محترم برگزار نمایند ، برنامه های متنوع دیگر از جمله مسابقه شتر سواری در کمپ گردشگری شهید برزگری ولوک برتر (شتر زیبا)در کمپ کویرنوردی شن و شادن برنامه ریزی شده که در تاریخ 25/6/95 مسابقه لوک برتر و در تاریخ 26/6/95 مسابقه شتر سواری برگزار خواهد شد.

4-برگزاری جنگ های شبانه:

یکی از بحث هایی که در این زمینه از طریق شهرداری وادارات دیگر پیگیری می شود، افزایش نشاط وشادابی برای شهروندان عزیز میباشد که دراین  زمینه سعی بر آن شده از هنرمندان مطرح کشور جهت اجرای برنامه دعوت شود که در این خصوص هم برنامه ها پیگیری خواهد شد.

5- تهیه غذا وآش محلی وهمچنین پخت نان محلی تدارک دیده شده که در کنار جشنواره، شهروندان وگردشگران محترم می توانند استفاده کنند.

انتهای پیام/ز.ا

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.