ID : 14729098
سخنران مراسم شهادت امام صادق(ع) شهر تفت مطرح کرد:

جنگ امروز، جنگ اعتقادی است/ امامت، اصلی ترین رکن اعتقادی شیعه


حجت الاسلام علوی در مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) که در محله «دربند میرزا» تفت برگزار شد، گفت: امامت اصلی ترین رکن اعتقادی شیعه است.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، حجت الاسلام «سید علی علوی» شب گذشته در مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) در محله دربند میرزا» تفت با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: ظهور موعود بعد از یک غیبت طولانی صورت می گیرد.امام صادق(ع) در توصیف این غیبت می فرمایند: «در دوران غیبت فقط منتظر دو مسئله فتنه ها و دشواری های زیاد باشید که این دو مسئله کار را به جایی می رساند که مردم آن زمان به پرورگار می گویند: «زمین برای ما ضیق شده و آسمان درهایش را به روی ما بسته است.» و شیعیان ما در حالی که نمی دانند امامت چیست؟! و امام کیست و دارای چه منصبی است؛ در حقیقت وجودی امام زمان(عج) اختلاف می کنند.»

علوی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: برای مصون بودن از دشواری های زمان غبیت دعای «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ‏؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی‏.» را زیاد بخوانید تا از فتنه ها و دشواری های آخر الزمان در امان باشید.

وی با بیان اینکه در حوزه دیانت، حرف اول را اعتقادات می زند، گفت: شب اول قبر هم نکیر و منکر در ابتدا از اعتقادات یعنی کیستی خداوند، پیامبر و امام می پرسند و ما امروز می بنیم که همه همجه های دشمن علیه اعتقادات ماست به عنوان مثال در ماهواره عبادات ما نماز، خمس، روزه و ... نهی نمی شود ولی اعتقادات با نرم ترین شیوه ها زیر سئوال می رود.

این واعظ توانا، جنگ امروز را جنگ اعتقادات دانست و  تصریح کرد: از مجموع 6هزار و 236 آیه قرآن، 3هزار و 500 آیه آن یعنی بیش از نصف قرآن آیات اعتقادی است.

وی اذعان داشت: امامت اصلی ترین رکن اعتقادی شیعه است  و منصبی است که به اعتقاد عالمان شیعه از نبوت بالاتر است، مقامی است که قرآن به ابراهیم پیامبر می گوید: بعد از امتحان های مختلف ما به تو امامت دادیم و امامت عهد الله است که خداوند در عالم هستی فقط با پیامبر خاتم و 12 نفر از حضرت علی(ع) تا مهدی(عج) بسته است.

وی ادامه داد: امام را نمی توان شناخت مگر اینکه به مقام امامت معرفت پیدا کرد و یافتن معرفت در گرو رجوع به قرآن و روایات است و حال در میان این 12 امام سراسر نور که چنین مقامی دارند، صاحب امشب یعنی امام صادق(ع) رییس مکتب تشییع می شود و چه آزار اذیت ها که به این امام می رسد از آتش زدن چندین باره در خانه تا آزار و اذیت و تبعید و زندان.

علوی در تشریح یکی از آزار های حاکم عباسی گفت: از یاران امام نقل می کند: «روزی پس از آتش زدن درب خانه امام صادق(ع) توسط خلیفه ملعون عباسی خدمت ایشان رسیدم و دیدم امام در حال گریه کردن هستند، گفتم: یابن رسول الله آیا از اتفاق دیروز ناراحت هستید،  فرمودند:«نه، دیروز وقتی درب خانه را آتش زدند فرزندانم از ترس به خود می لرزند، بر سر اهل جدم حسین(ع) در کربلا چه آوردند...»




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.