ID : 8067402
امام جمعه اصفهان :

حضور منسوبین به فتنه ۸۸ تنش میان دولت و مجلس را زیاد می‌کند


فتنه ۸۸ طبق فرمایش رهبری خط قرمز ماست و اصرار بر حضور کسانی در دولت که منتسب به فتنه ۸۸ هستند، لجاجت است/ موضع روحانی در مورد فتنه منجر به چالش می‌شود

به گزارش یزدرسا ،محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان و نماینده مجلس هشتم در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در خصوص فاصله‌گذاری دولت با فتنه‌گران اظهار داشت: اگر کسی متهم باشد یا در مظان اتهام قرار گیرد ولو حکم صریح دادگاه نداشته باشد، این برای نظام یک سوأل است.


وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص فاصله‌گیری دولت با این افراد تأکید کرده‌اند و این خود یک سند است که در مقام حکم دادگاه است ولو بالاتر از آن و اجرای آن واجب است.


امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: کسانی که در نظام مشغول به خدمت برای سمت‌هایی چون وزارت کاندیدا می‌شوند نباید شائبه‌ای از محکومیت داشته باشند تا شأن وزارت یا هر جایگاه دیگری را قبول می‌کنند خدشه‌دار نشود.


رهبر با بیان اینکه افراد حاضر در فتنه 88 در نظام و دولت اعتباری ندارند تأکید کرد: رئیس‌جمهور چه اصراری دارد که افراد مسأله‌دار را بیاورد تا اعتبار نامه این‌ها در مجلس نیز زیر سوأل برود و وقت مردم و مجلس گرفته شود چراکه در کشور قحط الرجال نیست.


امام جمعه اصفهان تصریح کرد: به نظر می‌رسد این‌گونه موضع‌گیری‌های آقای روحانی در خصوص نقدها و انتصاب فتنه‌گران منجر به چالش خواهد شد.


وی گفت: برخی افراد در فتنه 88 در وزارت علوم حضور یافتند که از اصلی‌ترین علل استیضاح همین امر بود، با اینکه این افراد متهم هم نشده بودند. افراد خدمت گذار به ملت در دولت باید پرونده پاکی داشته باشند، متهم بودن اعتبار وزارت را زیر سوأل می‌برد، آقای رئیس جمهور می‌گوید محکومیت باید باشد اما ما معتقدیم همین متهم بودن کافیست و حضور این افراد در دولت تنش میان دولت و مجلس را زیاد می‌کند.


رهبر در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امیر(ع) به مالک اشتر در خصوص چگونگی انتخاب وزرای خود خاطر نشان کرد: عملکرد، روابط، حامیان و اطرافیان وزرا و منصوبین دولت، شاخصی هستند برای انتخاب وزرا و سپردن مسئولیت‌های اجرایی نظام به آنها؛ در نتیجه افرادی که پرونده آنها در اذهان عمومی خدشه‌دار است نمی‌توانند و نباید در نظام اسلامی خدمت کنند.


وی ادامه داد: فتنه 88 طبق فرمایش مقام معظم رهبری خط قرمز ماست و اصولا اصرار ورزیدن بر بودن کسانی که سابقه حضور در فتنه را دارند لجاجت است، افکار عمومی و اطلاعات مختلف در خصوص این افراد راه را روشن می‌کند .

انتهای خبر/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.