ID : 14693273
رئیس اداره استعداد های درخشان استان خبر داد

حضور 220 دانش آموز نخبه قرآنی در بیست وسومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد


رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان یزد در حاشیه برگزاری بیست وسومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد در یزد گفت: مسابقات قرآنی سمپاد پیشینه دیرینه 23 ساله دارد و با هدف فعالیت دانش آموزان در زمینه‌های قرآنی علاوه بر علم آموزی برگزار می‌شود.

به گزارش یزد رسا بیست وسومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد روز گذشته در یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، مسئولان آموزش و پرورش، مدیران نواحی، فرماندار یزد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

اکرم نجم رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان در حاشیه این مسابقات در گفتگو با خبرنگار یزد بانو اظهار کرد: مسابقات قرآنی سمپاد، پیشینه دیرینه‌‌ی 23 ساله دارد که به همت دکتر اژه‌ای، رئیس اداره استعداد‌های درخشان در حدود23 سال پیش، این ابتکار صورت گرفت و دانش‌آموزان سمپادی با برگزاری این مسابقات علاوه‌ بر علم‌آموزی در زمینه‌های قرآن نیز می‌توانند درخشش داشته باشند.
وی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات را 220 نفر اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گرفته است که 110 نفر در حال شرکت در مسابقات هستند و گروه دوم پس از بازدید از استان در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان یزد ادامه داد: یزد در بیست وسومین  کنگره قرآن میزبان استان‌های قطب 5 کشوری، اصفهان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، کرمان و یزد است که در نهایت از دوره اول متوسطه41 نفر و  از دوره دوم متوسطه 16 نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

نجم اعلام کرد: رقابت در این مسابقات بین رشته‌های حفظ، مفاهیم، معارف قرآنی و قرائت است که امیدواریم  دانش‌آموزان بتوانند موفقیت‌های چشمگیری داشته باشند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه متنوعی برای این مسابقات داریم، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مذهبی و شاد قرآنی است.
رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان یزد خاطرنشان کرد: این پنجمین میزبانی یزد برای این مسابقات استان است و مرحله بعدی در شهریور ماه و در استان کردستان برگزار خواهد شد.
نجم در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین مسابقاتی بتوان بیش از پیش انسان‌های قرآنی را به جامعه تحویل داد.

 

انتهای پیام/ش
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.