ID : 24235176
امام جمعه ابرکوه در واکنش در واکنش به فساد مالی 8 هزار میلیاردی:

حق ملت را از حلقوم مفسدان اقتصادی بیرون بکشید/ برجام در رکود زدایی و اقتصاد داخلی موثر نبود


امام جمعه ابرکوه گفت: عنصر مفسد اقتصادی را با قربان صدقه نمی توان پشیمان کرد، بلکه باید حق ملت را از حلقوم این افراد بیرون کشید.

به گزارش یزدرسا؛ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه درگفتگو با سرو ابرکوه، در واکنش به فساد مالی 8 هزار میلیاردی اظهار کرد: متاسفانه متجری شدن مفسدین که در دستگاه های مختلف اختلاس کرده و از بیت المال سرقت می کنند، معلول بی نظارتی یا کم مسئولیتی ناظرین کشوری در بخش های مختلف حکومتی است.

حجت الاسلام حسینی افزود: هر دستگاه اجرایی؛ حراست، ناظر، مدیر مالی و متولی دارد و همه امور مربوط به اطلاعات و دستگاه های اطلاعاتی کشور نیست. لذا اختلاس در آموزش و پرورش چیزی است که متولیان آموزش و پرورش در بخش حراست و نظارت باید جوابگو باشند، نه اینکه وزیر را تغییر دهند.


ریشه فسادهای مالی، بی اعتقادی به دین
حسینی با اشاره به این موضوع که ریشه فسادهای مالی، بی اعتقادی به دین، سوءاستفاده از موقعیت و  فرصت های شغلی است، گفت: در بخش های مختلف بانکی و غیربانکی بحث سندسازی و جعل اسناد وجود دادرد که باید به طور جدی پیگیری و نظارت شود.


باید حق ملت را از حلقوم مفسد اقتصادی بیرون کشید
وی بیان کرد: دولتی ها مدعی هستند که سکوت نمی کنند، ما هم مدعی هستیم که آنها انتظارات ملت را در جهت پیشگری از جرائم عملی نمی کند. دولت باید با جدیّت و قاطعیت با عناصر مفسد اقتصادی بدون واهمه برخورد کند، چه دانه درشت ها که گاهی خودشان به آنها نیاز دارند و چه عناصر جزئی، خدا را در نظر بگیرند و به خاطر منافع ملی با آنها برخورد کنند.

امام جمعه ابراز کرد: قوه قضائیه به صورت قهری برخورد کند نه اینکه مماشات کند. عنصر مفسد اقتصادی را با قربان صدقه نمی توان پشیمان کرد، باید واقعا حق ملت را از حلقوم این افراد بیرون بکشند و نگذارند حق و حقوق ملت ضایع شود.


تغییر اعضای کابینه و مسئولین استانی راهکار حل مشکلات نیست
حسینی در بخشی از سخنان خود در خصوص تغییرات پی در پی وزرا تصریح کرد: ما خیلی واقف به اهداف رئیس جمهور در زمینه تعویض کابینه نیستیم. بخاطر اینکه آنها مدعی هستند که عوض کردن اعضا در تسریع پیشبرد اهداف موثر است.

این مقام مسئول متذکر شد: حرف ما این است که شما مبنایی برای وزرا معین کنید که اقتدار بیشتری از خودشان نشان دهند و در جهت پیشگیری از تخلف، رشد کاری، نیل به اهداف نظام و انقلابف کارآیی خود را کماً و کیفاً بیشتر بروز دهند.

وی ادامه داد: دولت با جابه جا کردن اعضای کابینه و مسئولین استانی نمی تواند مشکلات در عرصه های مختلف را حل کند، دست از سیاسی بازی و حمایت از طیف هایی که به نوعی تحت الحمایه عناصر بیگانه هستند، بردارد و مطمئن باشد زمینه توفیق مضاعف برایش فراهم و دلگرمی برای ملت ایجاد می شود.


اگر دولت تدبیر، تدبیر به خرج می داد قطعأ وضعیت کشور بهتر بود
حسینی گفت: قطعأ اگر دولت تدبیر و امید، تدبیر به خرج می داد، ملت هم امید بیشتری داشتند، یعنی اگر دولت به کسانی که در فضای سیاسی کشور اختلال ایجاد کرده و موجب دو قطبی شدن، جناح گرایی، ایجاد خدشه در وحدت جامعه اسلامی هستند، مجال نمی داد، وضعیت کشور خیلی بهتر بود.

وی عنوان کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد دولت چتری را گشود و افرادی را که در گذشته توان ابراز اندامی نداشتند، سابقه تاریک و مبهمی داشتند، مشکل سیاسی و احیاناً حمایت از جریان فتنه داشتند، باعث ایجاد نارضایتی سیاسی در کشور و رضایت مطلوب برای بدخواهان در خارج از کشور شدند، را تحت حمایت قرار داد و این موضوع دلسوزان انقلاب را دلسرد کرد.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: چرا که دلسوزان انقلاب که برخی اسمشان را دلواپس می گذارند، کسانی نیستند که بی دلیل دغدغه داشته باشند، افرادی هستند که چه در داخل و چه در خارج از کشور، از انقلاب و حرم اهل بیت دفاع می کنند.

وی بیان کرد: دولت باید به خواسته صاحبان این انقلاب و مستضعفین، خانواده های شهدا و ایثارگران، بسیج و قدرت های حامی نظام و ولایت، توجه کند. باید ببیند تا چه حد فاصله بین فقر و غنا را کم و محرومیت زدایی کرده است. پولدارکردن پولدارها، پرو بال دادن به عناصر دگراندیش و میدان دادن به اشخاص آسیب رسان به نظام و انقلاب، خدمت به ملت نیست.


چرا اینقدر دولتمردان از بیان خطبای جمعه وحشت دارند؟
حسینی با بیان این مطلب که چرا اینقدر دولتمردان از بیان خطبای جمعه وحشت دارند؟ خاطرنشان کرد: مگر در نماز جمعه غیر از نصیحت و دلسوزی به دولت حرفی زده می شود؟ پس چرا دولت یا وزرا حرف های نسنجیده ای می زنند که از آنها انتظار نمی رود، آخر شما باید بدانید هر چه دارید از همین سرداران حرم و قلم و سرداران حریم فرهنگ ولایت دارید.

وی ضمن تقدیر از تدبیر سیاسی دولت و تلاش سکان داران سیاست خارجی در عرصه بین المللی، تاکید کرد: دولت در باقیمانده عمر خود باید واقعا تدبیر بهتر به خرج دهد و نسبت به سرمایه گذاران خارجی و سیاستمدارانی که چه کاسه ها زیر نیم کاسه دارند و می خواهند وارد کشور شوند، هوشیار باشد.


برجام در رکود زدایی، ایجاد اشتغال و اقتصاد کشور موثر نبود
امام جمعه با توجه به بحث برجام در توسعه اقتصاد و خروج از رکود اذعان کرد: باورمان بر این است که دولت با اجرایی کردن برجام موفق شد، از بخش عظیمی خطرهای در پیش رو برای نظام اسلامی جلوگیری کند و تا حدودی هم بهانه از دست دشمن گرفته شود. اما سیاسیت بُرد_ بُرد را در همه ابعاد نداشته و در عرصه های داخلی دستاوردهای نظام برای مردم ملموس نیست.

حسینی گفت: برجام حلال مشکلات نیست، زیرا متأسفانه نتوانست در بخش رکود زدایی، ایجاد اشتغال و شکستن حصر دردآور و رنج آور اقتصادی کشور، خانواده ها و زندگی مردم موثر باشد. در واقع به اصل برجام معترض نیستیم ولی نسبت به دستاوردهای آن در داخل کشور خیلی جلوه ای مشاهده نکردیم.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.