ID : 25405713
نگاهی دگرگونه به استراتژیک ترین آزادی سوریه:

حلب با مقاومت آزاد شد


کمتر کسی باورش می شد که خط نبرد سوریه که در پنج سال پیش در اطراف ساختمان ریاست جمهوری بشار اسد یا به تعبیری قلب سوریه،به مرز ترکیه یعنی حلب برود.

یزدرسا، این روزها وهفته ها خبر پیروزی مردم مقاوم وسرفراز سوریه برجریان تکفیری عبری،عربی وغربی(داعش) به جهان مخابره شده است.اما کمتر کسی باورش می شد که این مردمان مقاوم ،خط نبرد خود را که درپنج سال پیش در اطراف ساختمان ریاست جمهوری بشاراسد یا به تعبیری قلب سوریه،به مرزخود با ترکیه یعنی حلب ببرند. از نظرکارشناسان نظامی غربی  این یک معجزه است.

اما چرا معجزه ؟

جبهه سوریه با یک پیچیدگی به مراتب دشوارتر از هرجنگی که در تاریخ اتفاق افتاده است روبه رو است چرا که در یک زمان با  سه جبهه عربی، اروپایی و آمریکایی می جنگد که هرکدام از این سه جبهه حضورا و نیابتا با سلاح و دلار های کثیف در حال کمک به تکفیری ها در سوریه اند نه باجنگ منظم بلکه با جنگ چریکی و با مدرن ترین سلاح ها و ماشین ها؛آن هم نه با مردی و شجاعت بلکه با خشونت، قتل جلٌّادی مردمان و سوزاندن کودکان بی گناه در آتش  وده ها جنایت دیگر که انسان از نوشتن آن شرم دارد.

به اذعان کارشناسان ماجرای فتح سوریه یا تجزیه آن سه ماه تمام بود و فقط تنها راه نجات آن معجزه بود.

آیا معجزه شد؟

از نظر ما ایرانی ها یک معجزه نیست بلکه یک وعده الهی است وعده ای که در قرآن« وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ  » به انسان های یاری دهنده دین خدا داده شده است، البته این نصرت برای ایرانی ها در خرمشهر که امام فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرده است بیشتر قابل درک است.

معلوم نبود اگر ملت سوریه تن به مذاکره یا چشم به دبیر کل سازمان ملل و کمک های بشردوستانه اش داشتند چه بلایی بر سر تجزیه کشور خود می آوردند یا این که به قول تاج زاده ها: آینده سوریه برجام می خواهد؛ معلوم نبود برجامش مثل برجام مانقض بشود یا نه.ملت سوریه خود را یافتند وبا بادست خالی به مستکبران جهان پشت کردند.

البته نصرت و امداد غیب خداوند هم به  کمکشان آمد وصدالبته ملت ایران به تعبیرامام خامنه ای  به حکم اسلام و برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی که به آن پایبند است از مقاوت حمایت کرد و در این پیروزی شریک شد.

در آخر از شهدای مدافع حرم که این پیغام انقلاب خمینی کبیر« که سزاوار است که مسلمانان جهان از قید اسارت و بردگى شیاطین بزرگ و ابرقدرتها رها شده و به قدرت لا یزال اللَّه بپیوندند و دست جنایتکاران تاریخ را از کشورهاى مستضعفان قطع و رشته طمع آنان را بگسلانند » رسانند یاد میکنیم ونثارارواح این علمداران حضرت زینب صلوات می فرستیم.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.