ID : 33518030
عضو کمیته جستجوی شهدا عنوان کرد

حکمت درخشش شهدا زمانی که عده ای رفراندوم را سر زبان‌ها می اندازند


عضو کمیته جستجوی شهدا در مراسم وداع با دو کبوتر گمنام هشت سال دفاع مقدس در بافق گفت: حکمت درخشش شهدا زمانی که عده ای رفراندوم را سر زبان‌ها می اندازند.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر؛ همزمان با ایام فاطمیه و میزبانی شهرستان بافق از دو کبوتر گمنام هشت سال دفاع مقدس، مراسم وداع با کبوتران گمنام در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرستان بافق برگزار شد. از حاج محمود شاهپورزاده از یادگاران دوران دفاع مقدس در مراسم وداع با دوتن از شهدای گمنام 8سال دفاع مقدس در امامزاده عبدالله(ع) بافق گفت: قرار است که دو شبهه را برای مردم باز کنیم. یکی ازدشبهه هایی که مطرح است این که چرا ما اینقدر شهید گمنام داریم و شبهه دوم نیز  از کجا میدانید که این شهدای گمنام ایرانی یا عراقی هستند.

وی در ادامه افزود: بعد از اینکه انقلاب اسلامی ایران پیروز شد همه دشمنان دست به دست هم دادند تا این انقلاب را از بین ببرند، دشمنان امروز ما با دشمنان دیروز هیچ فرقی نکردند فقط لحن و صحبتش عوض شده و دشمن همان دشمن است.

شاهپورزاده ادامه داد: حضرت امام زمانی که وارد ایران شد با نفس گرمش همه را زیر بیرق اسلام جمع و انقلاب پیروز شد و این نهالی که کاشته شده بود آب آن خون بود و هنوز خون آن خشک نشده بود که ناجوانمردانه برما تاختند.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری دائم در سخنرانی های خود از بحث نفوذ صحبت می کنند چون زیاد از این مبحث ضربه خوردیم و به تمام تشکیلات ما نفوذ کردند و بعدها هم قرار است این را بشنویم.

عضو کمیته جستجوو تفحص  شهدای گمنام تصریح کرد: در اوایل جنگ پلاکی نبود و با تیکه مقوا اسامی را می نوشتند. ما در بعضی از مناطق مجبور بودیم شهدا را جا بگذاریم و وقتی منطقه ای را پس می گرفتیم اقدام به برگشت جنازه شهدا می کردیم و مقوایی که به عنوان پلاک بود بعد از مدتی از بین می رفت و شهیدانی که پیدا می کردیم شهید گمنام معرفی شدند.

شاهپورزاده ادامه داد: بعدها که پلاک طراحی شد یک قسمتی بود و به ما اینجور توجیه می کردند که اگر نتوانستید منطقه ای را حفظ و مجبور شدید عقب نشینی کنید پلاک را از شهید جدا کنید و کروکی آن را یادداشت و اعلام می کردند فلان شهید در این منطقه شهید و این هم پلاک او و پلاک را تحویل خانواده شهید می دادیم که فرزندتان شهید شده است. عملیات بعدی که منطقه آزاد می شد شهید پیدا ولی پلاکی نداشت در نتیجه شهید گمنام محسوب می شد.

وی عنوانو داشت: بعدها که پلاک ها را دو قسمتی کردند  فرماندهان گفتند اگر در منطقه ای گرفتار  و مجبور به عقب نشینی شدید قسمتی از پلاک را بردارید و قسمت دیگر آن با زنجیر همراه خود شهید باشد و این  کار تا پایان جنگ ادامه داشت تا اینکه جنگ تمام و تفحص نیز داخل خاک ایران به اتمام رسید .

راوی کاروان راهیان نور افزود: در خاک عراق هم به ما اجازه تفحص نمی دادند از یک طرف خواست خودشان است که شهید گمنام باشند. بعضی از شهدا در وصیت نامه اشان نوشته بودند که راضی نیستیم تا قبر مادرمان حضرت زهرا پیدا نشده سنگی رو قبر ما بگذارید.

وی در پاسخ به این سوال که از کجا می فهمیدیم شهیدانی  که پلاک ندارند ایرانی یا عراقی هستندنیز  گفت: فقط از روی البسه می توانستیم شهدای ایرانی را  شناسایی کنیم چون لباسهای ما با عراقی ها فرق می کرد.

شاهپورزاده ادامه داد: این شهیدان رفتند، شهیدشدند و پیداشدنشان دست خودشان نیست. شهدای گمنام  یک ماموریت خاصی دارند و هر زمانی خودنمائی می کنند و در شهر و دیار ما می آیند تا مارا از خواب غفلت بیدار کنند و تلنگری برای ما باشند. شهدا محور وحدت این جامعه هستند هر جا کم می آوریم شهدای ما می ایند.

فرمانده دوران دفاع مقدس نقت: زمانی که ان افتضاح را در مجلس شورای اسلامی نمایندگان ما به بار می اورند و جامعه می اید که به دو دستگی تقسیم شود شهید حججی وارد کشور می شود. الان که بحث رفراندوم را بر سر زبان مردم می اندازند شهدا خودنمایی می کنند و هرجا که مملکت میاد به مشکل برخورد کند شهدا حاضر می شوند.

عضو کمیته جستجوی شهدا اظهار داشت: امروز ریشه این درخت از مرزهای ایران عبور کرده و به کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن رسیده و  از انجا اب و خون می خورد و به رشد خود ادامه می دهد.

سخنران مراسم وداع با شهدای گمنام تصریح کرد: شاید یک جاهایی مثل عملیات بدر، خیبر و والفجر 8 به مشکل برخورد کنیم به عنوان مثال در عملیات  خیبر یک منطقه ای را گرفتیم ولی  نتوانستیم حفظ کنیم عزیزانمان ماندند بی معرفتی و کم لطفی کردیم نتونستیم همراه خودمان به عقب برگردانیم،  عراق در ان منطقه اب انداخت یک تعدادی از شهدا را اب تا لب خاکریز اورد و گرفتیم و یک تعدادی هم به سیم های خاردار گیر کزدند و به مرور زمان تکه تکه شدند و از هم پاشیدند والان هم در ان منطقه تفحص انجام می دهیم.

شاهپورزاده در پایان گفت: برای پیدا کردن ابدان مطهر شهیدان یک ارتباط هست انهم ارتباط با خدا و ائمه اطهار، همان ارتباطی که که شهیدان  با اینها انس گرفتند.

انتهای پیام/

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.