ID : 20307229
شور انتخاباتی در استان یزد؛

خبرهای داغ انتخاباتی در 5 شهر استان یزد در دور دوم انتخابات مجلس


با شروع انتخابات دور دوم مجلس دهم بزرگترین حوزه انتخابیه کشور شور انتخاباتی معنای تازه گرفت.

به گزارش یزد رسا، محمد زاده‌رحمانی با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات اظهار داشت: دور دوم انتخابات از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: از صبح امروز 36 شعبه در شهرستان خاتم وظیفه اخذ رای شهروندان شهرستان خاتم را برعهده دارند و از همان دقایق ابتدایی صبح، ‌شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بودیم.

فرماندار خاتم تصریح کرد: از تعداد کل صندوقهای رای‌گیری در شهرستان خاتم 16 شعبه به بخش مروست و 20 شعبه اخذ رای هم در بخش مرکزی است.

وی در ارتباط با سطح مشارکت مردم نسبت به دور اول گفت: از میزان تعرفه مصرفی مشخص می‌شود که میزان حضور مردم به مانند 4 سال قبل است اما انتظار داریم که حضور مردم افزایش پیدا کند.

زاده‌رحمانی حضور حداکثری مردم خاتم پای صندوق‌های رای را سبب تقویت پایه‌های نظام دانست و گفت: مردم نگذارند حضورشان از ساعت 20 به بعد بیفتد چرا که ممکن است انتخابات بعد از ساعت 20 تمدید نشود.

افزایش حضور مردم بهاباد در شعب انتخاباتی در ساعات پایانی اخذ رأی

عباس اقبال حضور مردم در انتخابات بهاباد را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: به حمدالله مردم در پای صندوق‌های رای حضور خوبی داشتند. در انتخابات هفتم اسفند ما شاهد حضور بالای 95 درصدی مردم در انتخابات داشتیم.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه حضور مردم بهاباد در انتخابات تا این لحظه خوب بوده،‌ گفت: امیدواریم که در این انتخابات رکورد را شکسته و به 100 درصد برسیم.

اقبال ادامه داد: سامانه انتخابات وزارت کشور لحظه به لحظه در تعرفه‌های مصرف شده مشخص است و تعداد آرا خوب بوده است. با توجه به نوع فعالیت اکثر مردم بهاباد،‌ در این شهرستان بسیاری از مردم صبح به کار کشاورزی اشتغال دارند و نزدیک اذان مغرب برای رای دادن مراجعه می‌کنند.

شکیل صف‌های طولانی در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه مهریز

 انتخابات حوزه انتخابیه مهریز، ‌ابرکوه، ‌بافق، ‌بهاباد و خاتم همزمان با 54 حوزه انتخابیه دیگر از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

حضور مردم این 5 شهرستان که وسیعترین حوزه انتخابیه کشور را تشکیل می‌دهند از دقایق ابتدایی شروع انتخابات خوب بود و نوید حضوری پرشور را می‌داد.

واجدین شرایط در این شهرستانها در برخی از ساعات حضور پرشورتری در پای صندوقهای رای داشتند اما در برخی دیگر از ساعات حضور مردم کمتر می‌شد.

با رسیدن به ساعت پایانی انتخابات و تمدید آن تا ساعت 20، بسیاری از افرادی که در انتخابات شرکت نکرده بودند در راستای عمل به وظیفه خود،‌ به شعب اخذ رای مراجعه کردند.

یکی از دلایلی که سبب شده که مردم این حوزه انتخابیه که واجد شرایط رای دادن هستند این ساعت را برای حضور در پای صندوق رای انتخاب کنند، ‌این است که حوزه انتخابیه مهریز، ‌ابرکوه، ‌بافق، ‌بهاباد و خاتم متشکل از شهرستانهایی است که کشاورزی در این شهرستانها زیاد است و کشاورزان تا عصر بر روی زمین در حال فعالیت هستند و بعد از کار به صندوقها مراجعه می‌کنند.

عباس اقبال فرماندار بهاباد در این باره به خبرنگار تسنیم در این شهرستان گفت: با توجه به نوع فعالیت اکثر مردم بهاباد،‌ در این شهرستان بسیاری از مردم صبح به کار کشاورزی اشتغال دارند و نزدیک اذان مغرب برای رای دادن مراجعه می‌کنند.

با وجود سفارشهای متعدد مسئولان که از ابتدای صبح به مردم توصیه می‌کردند حضور در پای صندوقهای رای را به تاخیر نیاندازند،‌ یک ساعت مانده به پایان زمان انتخابات،‌ حضور مردم در پای صندوقهای رای به نحوی افزایش پیدا کرده که در برخی از شعب شاهد ایجاد صفهای طولانی هستیم.

انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز تا ساعت ۲۱ تمدید شد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت:‌ انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز تا ساعت ۲۱ تمدید شد.

محمدعلی طالبی دقایقی قبل با اشاره به حضور خوب مردم در پای صندوقهای رای اظهار داشت: پیرو درخواست فرمانداران و انعکاس آن به وزارت کشور و موافقت وزارت کشور انتخابات در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه مهریز تا ساعت 21 تمدید شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: با اشاره به اینکه بعضی از حوزه‌های انتخابیه کشور تمدید نشده، گفت: بیشتر حوزه‌ها مشمول این تمدید شده‌اند.

فرماندار مهریز: مردم سریع‌تر به صندوق‌های اخذ رای مراجعه کنند

سیدمحمد رستگاری دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه تابان یزد اظهار داشت: مهریز امروز شاهد حضور حماسی مردم برای تکمیل کار نیمه تمام هفتم اسفند بود.

وی افزود: واجدان شرایط رای دادن امروز حماسه حضور دیگری آفریدند و الان هم که در اواخر ساعت رای گیری هستیم، شاهد حضور خوب مردم در شهر و روستا در پای صندوقهای رای هستیم.

فرماندار مهریز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان مردم بعد از ظهر بیشتر به صندوقهای اخذ رای مراجعه می‌کنند و در این ساعات حضور بیشتر از قبل است و همچنان این روند ادامه دارد.

رستگاری تصریح کرد: توصیه زیادی به مردم کردیم و باز توصیه می‌کنیم که در فرصت باقی مانده آن دسته از افرادی که فرصت حضور در شعب نداشته‌اند برای رای دادن به صندوقهای اخذ رای مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرحله دوم همانند مرحله اول تا ساعات پایانی شب تمدید نمی‌شود،‌ افزود: چون زمان تمدید محدود است مردم زودتر به صندوقها مراجعه کنند.

فرماندار ابرکوه: از ساعت ۱۸ حضور مردم افزایش چشمگیری داشته است

سیدنبی رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ابرکوه در ارتباط با مرحله دوم انتخابات در این شهرستان اظهار داشت: از روزها قبل از برگزاری انتخابات،‌ تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور گسترده و حداکثری در شهرستان ابرکوه فراهم شده بود.

وی با اشاره به اینکه 46 شعبه برای اخذ رای مردم در شهرستان ابرکوه در نظر گرفته شده بود،‌ گفت: از این تعداد 35 شعبه به صورت ثابت و 11 شعبه هم به صورت سیار فعالیت می‌کنند.

رسولی با تاکید براینکه حضور خوب و گسترده مردم به ویژه در این ساعات را در پای صندوق‌های رای شاهد هستیم، ‌بیان کرد: امیدواریم مردم با حضور خود دل دوست‌داران نظام را راضی نگه داشته و  یاس و ناامیدی را برای بدخواهان نظام به همراه داشته باشند.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: مردم در ساعت‌های آخر با حضور خودشان کارشان را تکمیل‌تر می‌کنند و با فرستادن نماینده اصلح به بهارستان کار خودشان را تکیمل کرده و بار دیگر ارادت‌شان را به نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش می‌‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه از ساعت 6 به بعد مردم در صفوف طولانی شرکت کرده بودند تاکید کرد: امروز حضور همه مردم را در انتخابات شاهد بودیم.

اخذ رای در شعب شهری حوزه مهریز تا ساعت ۲۲ تمدید شد

معاون استاندار یزد گفت: اخذ رای در شعب شهری حوزه انتخابیه مهریز تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

محمدعلی طالبی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با رادیو یزد با اشاره به حضور پرشور مردم حوزه انتخابیه مهریز، ‌ابرکوه، ‌بافق، ‌بهاباد و خاتم در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شعب شهری در این حوزه تا ساعت 22 تمدید شد و شعب روستایی تا ساعت 21 کارشان به پایان می‌رسد و می‌توانند شمارش را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات پیش از این دو مرتبه تمدید شده بود، ‌عنوان کرد: تمام صندوق‌های اخذ رای در ساعت اولیه صبح و در زمان مشخص شده فعالیت خود را آغاز کردند.

اخذ رای در شعب شهری حوزه مهریز تا ساعت ۲۲ تمدید شد

محمدعلی طالبی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با رادیو یزد با اشاره به حضور پرشور مردم حوزه انتخابیه مهریز، ‌ابرکوه، ‌بافق، ‌بهاباد و خاتم در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شعب شهری در این حوزه تا ساعت 22 تمدید شد و شعب روستایی تا ساعت 21 کارشان به پایان می‌رسد و می‌توانند شمارش را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات پیش از این دو مرتبه تمدید شده بود، ‌عنوان کرد: تمام صندوق‌های اخذ رای در ساعت اولیه صبح و در زمان مشخص شده فعالیت خود را آغاز کردند.

فرماندار خاتم: حضور صندوق‌های سیار رای‌گیری در نقاط مرزی و عشایری شهرستان خاتم

فرماندار خاتم با اشاره به آمادگی کامل تمام صندوق‌های رای از حضور صندوق‌های سیار رای‌گیری در تمام نقاط مرزی و عشایری خاتم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد ‌زاده‌رحمانی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم از همان دقایق ابتدایی رای‌گیری پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد انتخابات همچون مرحله اول تمدید نشود،‌ به مردم این توصیه را داریم که حضور خود در پای صندوق‌های رای را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

فرماندار خاتم با اشاره به اینکه 36 شعبه اخذ رای در شهرستان خاتم کار رای گیری از مردم را برعهده دارند تصریح کرد: همه شعب در بخش مروست و مرکزی آمادگی لازم را دارند.

وی تصریح کرد: مردم هم با آرامش به پای صندوق‌های رای می‌آیند و در انتخابات شرکت می‌کنند تا کاندیدای اصلح خود را انتخاب نمایند.

زاده‌رحمانی  با تاکید بر نقش خبرنگاران و رسانه ملی گفت: هیچ نقطه مرزی شهرستان نیست که مغفول مانده باشد و صندوق‌های سیار رای به این محل‌ها اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.