ID : 37858308
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد

خداحافظی اکثر بیمارستان‌های یزد با بخش کرونا


محمود نوری شادکام گفت: احتمالا ابتدای هفته آینده تصمیم بگیریم که فقط 5 بیمارستان را انتخاب کنیم که یکی از بخش‌هایشان مختص بیماران کرونایی باشد.

به گزارش یزدرسا، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم گفت: بدیهی است که اگر مردم رعایت نکنند احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا در یزد وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان یزد از بیستم فروردین ماه نزولی بوده است، اظهار داشت: هرچند برخی از روزها افزایش مختصری در تعداد موارد بستری داشتیم اما منحنی و روند کلی از روز بیستم فروردین در همه استان یزد نزولی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در واکنش به انتشار شایعه افزایش شدید بیماران کرونایی در شهرستان اردکان در فضای مجازی، عنوان کرد: در حال حاضر اتفاق خاصی در افزایش موارد بیماری رخ نداده است و البته روزهای آینده را ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

نوری شادکام با بیان اینکه بحث ریشه‌کنی با موضوع مهار بیماری متفاوت است، خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه از ریشه‌کنی بیماری سخن نگفته‌ایم و هیچ‌کس هم نمی‌تواند چنین ادعایی را مطرح کند؛ همه کارشناسان متفق‌القول هستند که راجع به ریشه‌کنی بیماری کرونا در حال حاضر نمی‌توان صحبتی کرد.

وی اضافه کرد: اما مهار بیماری معنایش این است که 20 بیمارستان در استان یزد بیماران کرونایی را پذیرش می‌کردند اما با توجه به روند نزولی، 5 تا از این بیمارستان‌ها دیگر بیمار کرونایی ندارند.

نوری شادکام تأکید کرد: اگر همین روند ادامه داشته باشد احتمالا ابتدای هفته آینده تصمیم بگیریم که 5 بیمارستان را انتخاب کنیم برای اینکه یکی از بخش‌هایشان مختص بیماران کرونایی باشد و ورودی‌های آن‌ها را کاملا از بقیه بیمارستان جدا و پاک کنیم که بتوانند به مردم خدمات بدهند و همه بیمارستان‌های دیگر را هم پاک اعلام کنیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.