ID : 34784108
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه:

خرید کالای ایرانی مهم‌ترین راهکار بهبود اقتصاد داخلی است


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه، گفت: اینکه خرید کالای ایرانی مهم‌ترین راهکار اشتغال‌زایی و بهبود اقتصاد داخلی است، ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش یزدرسا، سید جلال حسینی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه در خصوص اهمیت شعار سال 97، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : نام‌گذاری سال 97 با عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، حساب‌شده و تأثیر بسزایی در داخل و خارج از کشور دارد.

فقر و بیکاری ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه
حسینی گفت : در شرایط کنونی تحریم‌ها و مسائل داخلی همچون درصد بالای نرخ بیکاری، نبود درآمد دائم، نبود نقدینگی و...، خرید کالای ایرانی که خودبه‌خود باعث افزایش تولید داخلی و اشتغال‌زایی کارگران و جوانان می‌شود، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود : اینکه از خرید کالاهای خارجی خصوصاً تولیدات دولت‌های سران استکبار، چشم‌پوشی کنیم و این فرهنگ را برای همه جامعه نهادینه کنیم، راهکاری بسیار اثرگذار برای تحقق برنامه‌های راهبردی مقام معظم رهبری جهت برون‌رفت از شرایط کنونی، بهبود اوضاع اقتصادی و به بار نشستن شعار سال است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه تأکید کرد : بیشتر آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اساسی جامعه، ناشی از فقر و بیکاری است.

خرید کالای ایرانی و حمایت کارگران داخلی مساوی است با حفظ بیت‌المال
حسینی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حفظ بیت‌المال و اموال عمومی، گفت : رسولان خدا که واسطه و پیام‌رسان خدا و مردم، هستند به برقراری عدالت در جهان تأکیددارند، که یکی از راه‌های رسیدن به این عدالت اجتماعی، رعایت بیت‌المال که حق همه مردم است، می‌باشد.

وی بابیان جریان درخواست عقیل برادر امام علی (ع)، جهت دریافت درصد بیشتری از بیت‌المال، خاطرنشان کرد : اگرچه ممکن است خداوند در مواردی از خطاهای انسان بگذرد ولی در روایات و احادیث آمده است که در کوتاهی و از بین بردن بیت‌المال، گذشت نمی‌کند چراکه حق جامعه‌ای پایمال می‌شود.

به دنبال رزق حلال باشید هرچند به‌سختی به دست آید/ شکم یزیدیان کربلا با لقمه حرام پرشده بود
این مقام مسئول عنوان کرد : انسان باید با تلاش و کوشش به دنبال رزق و روزی حلال باشد، هرچند در تأمین آن با موانع، سختی‌ها و دشواری‌های زیادی روبرو شود. رزق حلال و پاک در تربیت و رشد اخلاقی فرزندان تأثیری بسزایی دارد.

حسینی اذعان کرد : چنانچه به گفته امام حسین (ع) یزیدیانی که روز عاشورا بدون فکر و بصیرت، مقابل فرزند رسول خدا صف‌آرایی کردند و جنایت‌هایی به وجود آوردند که قلب تاریخ را به درد آورد، کسانی بودند که شکم‌هایشان از مال حرام پرشده بود، درصورتی‌که برخی از آنها در عبادت سرآمد بودند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه، با تأکید بر اینکه ضلالت و بدبختی در دنیا و آخرت ماحصل رزق حرام است، گفت : با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی، به‌نوعی بیت‌المال را حفظ کرده و نمی‌گذاریم حق کارگران و زحمت کشان داخلی پایمال شود.

ریالی از درآمدهای کمیته امداد به کشورهای دیگر منتقل نمی‌شود
وی در پایان به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها بر افکار عمومی اشاره کرد و تصریح کرد : امروز رسانه‌های بیگانه و معاند به‌ویژه در شبکه‌های مجازی، باهدف دور کردن مردم از آرمان‌های فلسطین و قدس، شایعاتی مبنی بر صرف درآمدهای کمیته امداد در این کشور، منتشر می‌کنند.

حسینی بیان کرد : درصورتی‌که چنین نیست و ریالی از صدقات، زکات، وجوهات امانی مردم و دیگر کمک‌های آنها، نه‌تنها به خارج از کشور ارسال نمی‌شود، بلکه حتی از شهرستان به شهرستان و استان به استان دیگر هم منتقل نمی‌شود.

وی ادامه داد : تنها کمک‌های مردمی در روز قدس که صندوق‌های آن نیز مشخص است، برای تأمین مایحتاج کودکان و نیازمندان فلسطین، صرف می‌شود.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.