ID : 17188757
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت:

دولتی‌ها حتی در روز دانشجو هم حاضر به شنیدن صدای دانشجویان نبودند/پس از 3 سال برای اولین بار اجازه سوال از رئیس جمهور به دانشجویان داده شد


دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه بسیاری از سیاسیون به دنبال سوءاستفاده از دانشجو‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند گفت: احزاب سیاسی به دنبال به دست آوردن قدرت هستند و برای رسیدن به قدرت از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که تشکل‌های دانشجویی به دلیل تاثیر گذاری بالایی در سطح جامعه دارند همیشه مورد طمع گروه‌های سیاسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش یزدرسا ، ماهره عزیزی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با  راه دانا؛ با بیان اینکه بسیاری از سیاسیون به دنبال سوءاستفاده از دانشجو‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند اظهار داشت: احزاب سیاسی به دنبال به دست آوردن قدرت هستند و برای رسیدن به قدرت از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که تشکل‌های دانشجویی به دلیل تاثیر گذاری بالایی در سطح جامعه دارند همیشه مورد طمع گروه‌های سیاسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این سوءاستفاده‌های سیاسی از دانشجویان، پیامدهای ناگواری را برای فضای دانشجویی در پی‌ داشته است و در دور‌ه‌هایی باعث شده تا تشکل‌های دانشجویی، آن منش آزادانه‌ای که باید داشته باشند و آن آرمان گرایی و حقیقت طلبی که باید روح حاکم بر فعالیت‌های دانشجویی باشد را از دست بدهند و کم‌کم از نقد منصفانه دولت به نقض حاکمیت رسیدند.

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به مطالبات دانشجویان از دولت یازدهم عنوان کرد: یکی از شعارهای مهمی که دولت یازدهم خیلی روی آن تاکید داشت نفی تک صدایی در جامعه بود، اما متاسفانه بعد از گذشت نیمی از عمر دولت دیدیم که آزادی بیان تعاریف مختلفی می‌تواند داشته باشد و ما شاهد این بوده‌ایم که دولتی‌ها حتی در روز دانشجو هم حاضر به شنیدن صدای دانشجویان نشدند.

عزیزی با بیان اینکه پس از سه سال، امسال دانشجوها می‌توانند در جلسه با رئیس جمهور، سوالات خود را از ایشان بپرسند تصریح کرد: هرچند امسال اجازه پرسش و پاسخ دانشجویی در جلسه با رئیس جمهور به دانشجویان داده شده است، اما از بین جمعیت حاضر در سالن فقط 350 نفر دانشجو هستند و از بین تشکل‌های دانشجویی حدود 50 نفر اجازه حضور در برنامه آقای روحانی را دارند.

وی گفت: پیش از انتخابات ریاست جمهوری دولت از عباراتی استفاده کرده است که به معنای آن‌ها هیچ توجهی نداشته است و در واقع فقط لفاظی کرده است چراکه با برخی از اقدامات ساختارشکنانه‌ای که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و گاهی اصل حاکمیت دینی را هم زیر سوال می‌برد هیچ برخوردی نداشته است ولی در مقابل پاسخ به پرسش‌های دانشجوها و شنیدن صدای دانشجویان همواره مقاومت کرده است.

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت اظهار کرد: طی دوسال گذشته، انتقادات زیادی نسبت به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف وجود داشته است، اما برخوردهایی که با انتقادات دانشجویان صورت گرفت و استفاده از عباراتی مثل لبو فروش و بی سواد، بی‌شناسنامه و.. تنها باعث دلسردی قشر دانشجو ‌شد که این موضوع نه تنها برخلاف وعده‌های دولت در خصوص حذف تک صدایی در جامعه است، بلکه ‌می‌تواند همراهی با تلاش‌های دشمن برای به وجود آوردن دلسردی و بی‌انگیزگی در دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/ص

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.