ID : 19383959
مدیرعامل سنگ آهن مرکزی بافق:

ذخایر چغارت تا 15 میلیون تن افزایش یافت/افتتاح گندله سه چاهون تا پایان سال 96


مدیرعامل سنگ آهن گفت: با اکتشافات جدید به ذخایر معدن چغارت 10-15 میلیون تن دیگر اضافه شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر، محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی در جلسه کارگروه پیگری مطالبات و صورت جلسه 9 شهریور ماه 93 ضمن تشکر از همه مسئولین به خاطر تلاشهایشان  برای حضور دو وزیر و استقبال گرم از آنها بیان کرد: اعضای کار گروه از روند پیشرفت گندله سه چاهون بازید کردند ومدیر پروژه ودیگر همکاران آنها تلاش زیادی در این مدت انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه نعمت زاده به عنوان اولین وزیر صنعت و معدن است که بعد از جهانگیری به بافق آمده گفت:  وزیر صنعت ومعدن وتجارت از طرح های جوار معدنی سنگ آهن مرکزی بازدید کردند.در پروژهایی که با حضور ربیعی در شرکت سنگ  آهن افتتاح وبه بهربرداری رسید حدود 305 میلیارد تومان هزینه شده است.

عسکری افزود: یکی از دغدغه ها سود انباشته این 3 سال سنگ آهن بود. که در  طول 40 سال استخراج سنگ آهن چنین کاری نشده بود و با شرایط سختی که صندوق داشت با پیشنهاد 500 میلیارد افزایش سرمایه شرکت سنگ آهن هیئت مدیره صندوق بازنشستگی آن را مصوب کرد.

مدیر عامل سنگ آهن تاکید کرد: با حق انتفاعی که پرداخت نشده است و میلیاردها تومان  طرحهای سنگ آهن و این افزایش سرمایه ،حدود ۱۴۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.در صنایع جوار معدنی ۵۵۰میلیون یورو سرمایه گزاری می شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث گندله سازی و فولاد خودش یک بحث بزرگی است که تا پایان سال ۹۶ مهندس شفیعی مدیر پروژه گندله سازی سه چاهون و تیم اجرایی بحث گندله سازی به پایان برساند و شاهد افتتاحیه خواهیم بود.

عسکری سال 94 را سال سختی از نظر درآمد دانست وتصریح کرد: با این حال ادامه فاضلاب سنگ آهن را پیگیری کردیم وتصفیه خانه فاضلاب در حال اجرا است و دو منبع ذخیره آب ساخته شده است.  وی تاکید کرد:همیشه گفته ایم نیروی انسانی و پروژه های جوار معدنی خط قرمز شرکت سنگ آهن است و با اکتشافات جدید به ذخایر معدن چغارت 10-15 میلیون تن دیگر اضافه شده است.

وی گفت:درخواستها و نامه های قبلی را که برای تامین خوارک از آنومالی های اطراف مثل انومالی شمالی وشیطور و بوده است خدمت وزیر صنعت ومعدن فرستاده ایم.

این عضو کارگروه در پایان در خصوص میدان وردی وپارک وحشی بافقی و تعاون مسکن گفت: در خصوص میدان وردوی شهر پیمانکار سنگ شکن بالا شرکت "فروز آرمه" است که از نظر بودجه مشکلی نیست و پیگیری می کنم تا کار اجرا سریع تر انجام شود.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.