ID : 39165978
دبیر فراکسیون گردشگری مجلس اعلام کرد

رجوع به معماری سنتی راهی برای بازگشت به فرهنگ ایرانی و اسلامی


جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد، گفت: احیای بافت و آثار تاریخی بهترین راه برای حفظ و ترویج معماری ایرانی اسلامی است.

به گزارش یزدرسا، محمد صالح جوکار در دیدار با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ، مدیرکل میراث فرهنگی یزد و جمعی از فعالان گردشگری استان افزود : گردشگری یک صنعت نوپا در کشور ما به حساب می‌آمد و مسیر رشد را به خوبی طی می‌کرد به گونه‌ای که شاخص‌های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته بود.احیای بافت تاریخی بهترین راه برای حفظ و ترویج معماری ایرانی اسلامی

وی گفت: این پیشرفت در حالی رخ داده بود که متاسفانه با شیوع کرونا به یک باره و با شدت زیادی افت کرد و محدودیت‌هایی که اعمال شد در ایران و در تمام جهان این صنعت را با مشکل جدی مواجه کرد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی افزود: البته در شرایط فعلی هم اگر رعایت دستورالعمل ‌ها به صورت کامل انجام شود، می‌توان صنعت گردشگری را مدیریت کرد و کار را به جلو برد.

جوکار با بیان اینکه سلایق و تصمیم گیری‌ها در این زمینه بسیار متفاوت است افزود: وزارت گردشگری هم نوپا و اعتبارات آن هم به تازگی در حال شکل گرفتن است و قطعا آینده خوبی در پیش روی این صنعت خواهد بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه هم مجلس نگاه خاصی به این وزارت و صنعت گردشگری داشته گفت: اگر بخواهیم به فرهنگ ایرانی و اسلامی بازگردیم چاره‌ای جز مراجعه به معماری سنتی نداریم.

وی افزود: اگر هزار بار هم برای یک جوان از معماری ایرانی اسلامی صحبت کنیم ممکن است با ویژگی‌های آن به درستی آشنا نشود، ولی اگر تنها یک مرتبه زمینه استفاده وی از چنین ساختمان و معماری فراهم شود، قطعا بهترین نوع آشنایی و درک از ویژگی‌های آن را به دست می‌آورد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: لذا هرچه که در این حوزه کار شود و به سمت احیای بافت‌های سنتی و قدیمی برویم در ترویج فرهنگ و سبک معماری ایرانی اسلامی کمک می‌کند.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.