ID : 7718872

رحمانی‌فضلی: عمده استانداران اصلاح‌طلبند


من اصلاح‌طلب نیستم ولی عمده استانداران ما در حوزه اصلاح‌طلبی هستند که اصلاح‌طلبانی معتدل، کارآمد و بامنطق هستند.

به گزارش یزدرسا ،برخلاف آنچه رسانه‌های حامی فتنه می‌گویند؛ سهم عمده‌ای از مدیریت اجرایی کشور در اختیار جریان اصلاحات قرار گرفته است. آماری که عبدالرضا رحمانی‌فضلی ارائه می‌دهد حاکی از حضور گسترده اصلاح‌طلبان در سطح مدیران عالی دولت روحانی است.

رحمانی‌فضلی روز گذشته در گفت‌وگو با یک روزنامه حامی فتنه درباره میزان حضور اصلاح‌طلبان در سطح استانداران اظهارنظر کرده است.

وی در این باره گفت: الان عمده استانداران من اصلاح‌طلب هستند، سوابقم نشان می‌دهد من اصلاح‌طلب نیستم ولی عمده استانداران ما در حوزه اصلاح‌طلبی هستند که اصلاح‌طلبانی معتدل، کارآمد و بامنطق هستند. وی درباره فرآیند انتخاب استاندار خراسان رضوی نیز گفت: درباره آقای نجار اگر الان هم یک شرایطی پیش بیاید که بتوانم ایشان را استاندار بگذارم، حتما این کار را می‌کنم.

زمانی‌که آقای نجار در دوره احمدی‌نژاد استاندار بودند، من رئیس دیوان محاسبات بودم و با تمام استانداران ارتباط داشتم. تفکرات و تمایلات و توانمندی ایشان را کاملا می‌شناسم.

می‌خواستم ایشان را استاندار بگذارم که به خاطر فشارهای سیاسی و ناهماهنگی‌هایی که ایجاد شد، نتوانستم اما الان اگر بتوانم و ایشان هم بخواهد استاندار باشد، من این کار را می‌کنم.  وزیر کشور درباره حضور سایر گرایش‌ها در بین مدیران استانی نیز گفت: سیاسی‌بودن برای ما شرط نبوده است، من با تمام مدیران دوران خاتمی، هاشمی و احمدی‌نژاد در سطوح ملی نه منطقه‌ای آشنایی بسیار کاملی دارم و اگر به انتخاب‌های من نگاه کنید، استانداران زمان هاشمی، خاتمی و احمدی‌‌نژاد را دارم

. به صرف اینکه کسی در دولت احمدی‌نژاد حضور داشته، او را کنار نمی‌گذاریم اما این رقم شاید در کل به 10درصد هم نرسد. اظهارات وزیر کشور نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان سهم عمده‌ای از مدیران ارشد و میانی کشور را در دولت روحانی گرفته‌اند اما برخی چهره‌ها و رسانه‌های این جریان همواره ادعا می‌کنند در دولت روحانی سهمی نداشته‌اند. برخی تحلیلگران معتقدند این رفتار اصلاح‌طلبان به خاطر ترس آنان از آینده دولت یازدهم و قضاوت عمومی از عملکرد این دولت است و به همین دلیل نمی‌خواهند خود را در هزینه‌های این قضاوت سهیم کنند.

وطن امروز




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.