ID : 18845130
شهید ابرکوهی با رنگ و بوی انتخابات؛

رزمندگان ابرکوهی در جبهه هم پای صندوق رأی حاضر شدند +عکس


تجلی حضور سیاسی رزمندگان اسلام در صحنه انتخابات بسیار مهم و قابل توجه است و شهید محمدعلی فلاح از ابرکوه با انداختن رای خود در صندوق تصویری تاریخی از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، در طول دوران دفاع مقدس، مسائل سياسي کشور براي رزمندگان اسلام از اهميت خاصي برخوردار بود و رزمندگان از این مهم غافل نبوده و تجلی همراهی دین و سیاست بودند.

رزمندگان هر جا لازم بود در صحنه بوده و به وظيفه الهي خود عمل مي کردند.

براي نمونه، عکسي از شهيد محمدعلي فلاح در هنگام راي دادن را در اینجا  مشاهده مي کنيد و اين نشان دهنده مشارکت نظاميان در امر انتخابات و انداختن برگ راي به صندوق است.

تاریخ عکس در سال 1360 در منطقه کردستان ثبت شده که در آن زمان شهید سرباز تیپ 55 هوابرد بوده است.

مختصری از زندگینامه شهید:

چترباز شهيد محمد‌‌علي فلاح مهر‌آبادي در‌‌چهارم آبان ماه سال 1340 در مهر‌‌آباد به دنيا آمد؛ دوره ابتدايي را در مهرآباد گذراند و بعلت فقر مادي خانواده نتوانست به تحصيل‌ادامه‌دهد. 12 ساله بود که براي  كار به شيراز رفت و در حين كار در مدرسه شبانه حکمت ثبت نام کرده و دوره راهنمايي را شروع كرد.

با شروع زمزمه هاي انقلاب، و حضورش در شيراز، روزها کار مي کرد و شب ها را در كميته‌ها و مساجد و خيابان ها به نگهباني مشغول بود تا اين‌كه خدمت سربازي او فرارسيد.

آن روزها به دستور امام خميني سربازها، پادگان ها را خالي‌كرده و مي‌بايستي دوباره به پادگان ها بر‌گردند او نيز دفترچه آماده به خدمت گرفت داوطلبانه روانه سربازي شد.

دوره آموزش را در كرمان گذراند و چون از طرفي علاقه زيادي به ورزش داشت در‌تيپ هوابرد شيراز مشغول خدمت شد.

دوره چتر بازي و ديگر فنون رزمي‌در هوابرد را آموخت و گواهينامه پايان آموزش چتر‌بازي را دريافت كرد و در اين‌ حال گردانشان براي‌ سركوبي ضد انقلاب روانه كردستان شد و در پاكسازي‌كردستان شركت كرد و مخصوصاً در پاكسازي شهر بوكان‌ نقش بسزايي‌داشت‌.
در‌كردستان يك بار زخمي‌شد، تركش خمپاره به پايش خورده بود و مدت نه ماه در‌كردستان بستري بود و خانواده اطلاعي نداشتند.

آن زمان، دشمن در‌حال شايعه‌سازي بود‌،‌ يك روز شايعه اسارتش را بدست‌كردها پخش شد،‌ يك روز شايعه شهيد شدنش را در زندان دولتو پخش مي‌كردند‌(‌چون در آن زمان بود‌كه زندان دولتو‌كه اسيران ايراني در‌آنجا بودند‌،‌توسط عراق بمباران شد‌).

بالاخره بعد از اين همه نگراني ها، چشم انتظاري آنها به سر‌آمد و تيپ هوابرد از‌كردستان به شيراز بازگشت، ‌محمد علي هم براي‌ بيست و سه روز به مرخصي آمد در‌اين‌ مدت خيلي عوض شده ‌بود‌. مرخصيش که تمام شد به پادگان بازگشت و‌مأموريت يافت‌ كه به جبهه جنوب برود‌. ‌

دو ماه در‌‌‌جبـهه ‌جنوب بود تا اين‌كه در اوايل سال‌ 1361عمليـات فتح المبين آغاز شد‌ و رزمند‌گان با نبرد خود فتح‌المبين در تاريخ جنگ ايران و عراق پديد آوردند.

محمد علي هم با ديگر همرزمانش در‌جبهه شوش مشغول نبرد با دشمن متجاوز بود و در مرحله سوم عمليات فتح‌المبين در‌حاليكه 7  روز از عيد نوروز مي‌گذشت در سن 21 سالگي، به شهادت رسيد و  در 11 فروردين ماه 1361 پيکر مطهرش در مزار لاله هاي مهرآباد در خاک آرميد.

انتهای پیام / ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.