ID : 1371061
بررسی آفات زندگی مشترک با حضور استاد دهنوی در ابرکوه؛

رمز زندگی مشترک موفق؛ توجه به اقتدار، نیاز غریزی مرد، رفتارخوب با مادرشوهر، غرغرنکردن وکاهش توقعات


توجه به اقتدار مردان، توجه به نیاز غریزی مردان، احترام به خانواده شوهر، احترام به مرد و ...از جمله آفاتی است که توسط استاد دهنوی در مراسم جشن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در ابرکوه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از  ابرکوه، عصر امروز، جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با حضور بانوان ابرکوه، برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی کارشناس مسائل دینی و خانواده، در سخنان خود ضمن عرض تبریک سالروز ۱۷ ربیع الاول و میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان و فرزند گرامیشان امام جعفر صادق علیهم السلام سخنانی را با موضوع زندگی مشترک بیان داشت.

وی اظهار داشت: توجه به خانواده و مسائلی که پایه زندگی مشترک را متزلزل می کند از اصولی است که زنان و مردان باید در مرحله اول آموزش لازم را ببینند تا خانواده ای سالم و موفق داشته باشند، چند آفت در زندگی مشترک وجود دارد که باید بررسی شود تا زندگی مشترک دوام داشته باشد، اول اینکه زنان به اقتدار مردان اهمیت نمی دهند.

دهنوی گفت: اقتدار یعنی احساس مردانگی، یعنی اینکه مرد محور است پس اگر مرد بداند که زن به اقتدار او اهمیت می دهد زندگی دوام پیدا می کند، راهکار این مساله عبارتند از : اطاعت از همسر، تشویق، تحویل گرفتن و… خداوند در قرآن کریم در این زمینه می فرماید: "الرجال قوامون علی النساء."

کارشناس مسائل خانواده افزود: دومین مساله توجه به نیاز غریزی مرد است، مردها عشق بازند اما زنان عشق ورزند، یعنی نیاز به محبت دارند و زنان باید برای دوام خانواده و زندگی مشترک خود به این مساله اهمیت بدهند.

دهنوی بیان داشت: سومین مساله این است که مرد نسبت به خانواده اش مخصوصا مادرش تعصب دارد، زن باید با مادر شوهر خوب رفتار کند چون وقتی که مرد احترام همسر خود به مادرش را ببیند به او هم توجه می کند و بدانیم که آنچه که بد است وابستگی است ولی دلبستگی بد نیست.

وی گفت: زن نباید غرغرو باشد، راه اصلاح مردان غرغر کردن نیست، زنان نباید ترش رو باشند باید با احترام با همسر خود صحبت کند.

دهنوی در پایان افزود: زنان توقعات خود را کم کنند، پرتوقع بودن مردان را آزار می دهد و پایه زندگی را متزلزل می کند، زنان باید به این نکات اهمیت بدهند.

در ادامه حجت الاسلام دهنوی به سئوالات مخاطبین پاسخ داد.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.