ID : 37940534
معاون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

روز قدس معادلات را به نفع فلسطین تغییر داد


حسین رویوران گفت: زمانی که امام(ره) بحث روز قدس را در برنامه‌های خود قرار داد شاهد شکست‌های اسرائیل هستیم و معادلات به نفع فلسطین در حال تغییر است.

حسین رویوران در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: استراتژی امام خمینی(ه) بسیج امت به عنوان پایگاه حمایتی و آزادسازی فلسطین از طریق مقاومت بود. لذا روز قدس بخش اول استراتژی امام(ره) است که این روز مردم با آرمان آزادسازی فلسطین بیعت می‌کنند و در طول سال به آن پایبند هستند.

وی ادامه داد: روز قدس یک تظاهرات نیست که امسال انجام گیرد و دوباره در سال آینده به خیابان‌ها بیاییم، بلکه یک باور است که امام(ه) مطرح کرده است و باید انسان بحث ضرورت و اولویت آزادسازی قدس را باور داشته و در طول عمر همچنان با او باشد.

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین عنوان کرد: امسال که وضعیت شیوع کرونا پیش آمده تغییری در گرامیداشت روز قدس به وجود نمی‌آید بلکه راهپیمایی به عنوان نمود ظاهری آن حذف شده است و اصل موضوع یعنی ارتباط با بحث قدس همچنان به قوت خود باقی است. 

رویوران با بیان اینکه مقاومت موجب شده که اسرائیل به جایگاه عقب برگردانده شود، گفت: جبهه مقاومت با بسیج نیروهای جوان، آموزش و فراهم آوردن امکانات تسلیحاتی که بخشی از آن وظیفه سپاه قدس است موفقیت‌های بالایی هم در ایجاد مقاومت در فلسطین و هم در ایجاد محور مقاومت در منطقه کسب کرده است.

وی ادامه داد: اسرائیل با مذاکرات اسلو و کمپ دیوید و ... با توافق با فلسطین و کشورهای عربی تصور می‌کرد تثبیت شده است اما جبهه مقاومت  آن را به خانه اول برگرداند، اسرائیل اذعان می‌کند که مقاومت موجودیت او را تهدید می کند و اینکه اسرائیل به خانه اول موجودیت یا عدم موجودیت رسیده نشان می‌دهد که مقاومت موفق بوده است.

رویوران تصریح کرد: در کارنامه جبهه مقاومت پیروزی وجود دارد، آزادسازی جنوب لبنان و غزه وجود دارد در حالی که در کارنامه سازش هیچ چیزی وجود ندارد و هر چه امتیازه داده شده بود به گونه‌ای با معامله قرن کان لم یکن خواهد بود و این نشان می‌دهد که تنها راه، راه مقاومت است. 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: روز قدس روز نمایش قدرت اسلام است و هر چه اسلام قدرت بیشتری پیدا کند قطعا معادله با رژیم صهیونیستی به نفع اسلام تغییر پیدا می‌کند، معادله‌ای  که اسرائیل ایجاد کرده بود برتری نظامی بود و در هر جنگی اسرائیل پیروز می‌شد چون برتری داشت اما زمانی که جمهوری اسلامی ایران و امام(ره) بحث روز قدس و حمایت از مقاومت را در برنامه های خود قرار دادند شاهد شکست‌های اسرائیل هستیم و پیروزی در لبنان و غزه نشان می‌دهد که معادلات به نفع فلسطین در حال تغییر است هر چند که کار زیادی می‌خواهد که به تغییرات جدی منجر شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.