ID : 40560058

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از طرح بازیافت زباله میبد بازدید کرد


سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از طرح بازیافت زباله شهرستان میبد بازدید کرد.

به گزارش یزدرسا، در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور در شهرستان میبد از طرح بازیافت زباله شهر میبد بازدید و از نزدیک از روند طرح پیرولیز و اقدامات انجام‌شده قرار گرفت.

وی ضمن بازدید بررسی و میدانی از طرح گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست از فناوری‌ها و نوآوری‌هایی که مشکل‌گشای چالش‌های محیط‌زیست کشور است، حمایت می‌کند و اجرای این طرح با تکیه بر دانش بومی و ایرانی می‌تواند نقطه عطفی برای شهرستان باشد؛ این طرح می‌تواند الگویی برای سایر شهرها در کشور باشد.

از فواید عمده امحاء زباله به روش پیرولیز می‌توان به کاهش آلودگی‌های آب‌وخاک ناشی از دفن ، کاهش مصرف سوخت فسیلی، تولید الکتریسیته و ... اشاره کرد. در این فرایند ضایعات بی‌ارزش پلیمری و پلاستیکی به ترکیبات هیدروکربنی تبدیل می‌شود.

از مزایا این طرح می‌توان به ساخت داخل، سوخت گاز طبیعی، کاهش آلودگی‌های آب‌وخاک ناشی از دفن پسماند و شیرابه آن و انجام واکنش در وضعیت مدار بسته و فقدان آلودگی‌های هوا ناشی از سوزاندن ناقص ترکیبات شیمیایی اشاره کرد. 

این طرح به‌صورت آزمایشی در روز زمین پاک سال جاری افتتاح و تاکنون فعالیت واحد به مرحله بهره‌برداری نرسیده است که با دستور مقام عالی این طرح با دریافت تسهیلات از صندوق ملی محیط‌زیست به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.