ID : 9416856
عضومجلس خبرگان:

رئیس مجلس خبرگان رهبری بايد بتواند جاي آيت‌الله مهدوي كني را كاملا پر كند


آیت‌الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی: كسي كه قرار است رياست مجلس خبرگان رهبري را به عهده بگيرد بايد جاي آيت‌الله مهدوي كني را كاملا پر كند و سري باشد كه بر روي اين تن ارزش داشته باشد...

به گزارش یزدرسا ،آیت‌الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبري  در خصوص انتخاب رياست مجلس خبرگان اظهار داشت: خبرگان بعد از رحلت امام راحل به شيوه شورايي راي نداد و بلكه به وحدت رهبري راي داد و وحدت رهبري حاضر، محصول تصميم آن روز خبرگان است.

 


آيت‌الله حائري شيرازي با اشاره به بحث جانشيني آيت‌الله مهدوي كني و اختلاف‌نظرهايي كه دراين زمينه وجود دارد، ادامه داد: رحلت مرحوم آيت‌الله مهدوي كني امر بسيار مهمي است، اما مثل رحلت حضرت امام(ره) نيست، چطور آن مسئله با آن ويژگي در يك روز حل شد، بنابراين چنين مسئله‌اي هم حل مي‌شود.

 


وي افزود: كسي كه قرار است رياست مجلس خبرگان رهبري را به عهده بگيرد بايد جاي آيت‌الله مهدوي كني را كاملا پر كند و سري باشد كه بر روي اين تن ارزش داشته باشد و در واقع شخصيتي مانند آيت‌الله مهدوي كه از انسان‌هاي پر حوصله و صبر، پر بصيريت بود.


نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: آنچه براي حضرت امام(ره) در خصوص آيت‌الله مهدوي كني اولويت داشت عقل اجتماعي‌ ايشان بود. اين در حالي است كه تقوا و علميت آيت‌الله كني هم بسيار بالا بود، اما امام (ره) عقل اجتماعي را مثل علامت بر عدد مي‌ديد و در حقيقت صبر و استقامت مثل عدد براي صفرها بود. چطور اگر عددي كنار صفرها نباشد بي‌ارزش‌ هستند، اگر قدرت مقاومت نباشد بقيه اعمال هم صفر مي‌شود.




آيت‌الله حائري شيرازي گفت: در واقع قدرت مقاومت و صبر است كه به ديگر اعمال ارزش مي‌دهد و اين عدد است كه صفرها را بزرگ مي‌كند و علامت است كه عدد را بالا مي‌برد بنابراين ضعف عقل اجتماعي علامت منفي مي‌دهد. اگر كسي از نظر علم و تقوا صد ميليون باشد و از نظر صبر، عددي مقابل صفرهاي آن باشد اما مقابل آن عدد به جاي عقل اجتماعي، ضعف عقل اجتماعي باشد و اين مي‌شود منهاي صد ميليون.



وي بيان داشت: خبرگان بايد مراقبت كنند تا با در نظر گرفتن صبر در اولويت بتوانند صفر را به ارزش تبديل كنند و بالاتر از صبر، عقل اجتماعي است تا بتواند از تصميماتي كه نتيجه ساده‌انديشي ولو از روي خيرخواهي باشد، پرهيز كند. رياست اين مجلس را بايد كسي به عهده بگيرد كه نتوانند او را دور بزنند، همان‌طور كه آقاي مهدوي كني اينچنين بود و به همين دليل هم حضرت امام (ره) آيت‌الله مهدوي كني را ما فوق جريانات و اختلافات مي‌ديد.



آيت‌الله حائري شيرازي يادآور شد: زماني كه بني‌صدر و طرفداران در يك سو بودند و آقاي بهشتي و دوستان طرف ديگر، امام (ره) يك هيئت سه نفره را تشكيل داد تا هم شهيد بهشتي و دوستان يك نماينده را انتخاب كنند و هم يني‌صدر. گروه اول آيت‌الله يزدي را انتخاب كردند و بني‌صدر هم آيت‌الله اشراقي، داماد حضرت امام (ره) را انتخاب كرد. امام (ره) هم يك حكم به نام آيت‌الله مهدوي كني را بين آنها گذاشت و در واقع امام(ره) هم ايشان را صاحب عقل اجتماعي مي‌دانست و هم اينكه آيت‌الله كني بالاتر از گنجيدن در اين طيف‌ و آن طيف‌ بود و بنابراين كسي كه قرار است در راس خبرگان باشد بايد مافوق طيف‌ها باشد.


منبع : جوان آنلاين

انتهای پیام/ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.