ID : 10608727
نخستین بارش زمستانی موجی ازشادی دراستان به راه انداخت

زمستان یزد،رنگ وبوی باران وبرف گرفت/مسدودیت برخی راه ها وتعطیلی مدارس +جدول بارش وپیش بینی 72 ساعت آینده


در حالی که 29 روز از فصل زمستان گذشته است از شب گذشته بارش برف و باران سراسر استان کویری یزد را فرا گرفت و ضمن خوشحالی مردم، کشاورزان را امیدوارتر کرد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، در حالی که 29 روز از فصل زمستان گذشته است از شب گذشته بارش برف و باران سراسر استان کویری یزد را فرا گرفت و ضمن خوشحالی مردم، کشاورزان را امیدوارتر کرد.

امسال با وجود 16سال خشکسالی پی در پی، مردم امیدوار بودند تا این قحطی و خشکسالی پایان یافته و گلوی خشک کویر، تر شود اما متاسفانه در پاییز و نخستین ماه زمستان که به عنوان ماه سرد سال شناخته می شود خبری از باران و برف در جایی نبود هر چند که در بخش هایی از ارتفاعات بارش برف دیده می شد.

امسال نه تنها بارش باران و برف در استان نداشتیم بلکه هوا نیز به نوعی بهاری شده بود و بویی از زمستان در شهر استشمام نمی شد و این بارش در نقاط مختلف استان، رهایی از زمستانی خشک و تابستانی داغ را نوید می دهد و در واقع پاسخی بوده به دعاهای مردمان مومن کویر که همیشه آب را از گلوی خشک کویر به روی زمین آورده اند.

 

** بارش برف و باران در همه جاده های استان یزد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در پی بارندگی های اخیر، بارش برف محور های کوهستانی و گردنه ها را در ارتفاعات استان سفید پوش کرد.

جواد ذاکر، با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: بارش ها که عمدتا' در ارتفاعات و گردنه های علی آباد در مسیر یزد به شیراز، تنگ چنار در محور یزد به خاتم و همچنین ارتفاعات سخوید و ده بالا و خضرآباد به صورت برف بوده ولی در بقیه محورهای استان شاهد بارش باران بوده است.

وی اظهار کرد: با همت و تلاش شبانه روزی راهداران خدوم و زحمت کش این اداره کل، کلیه محورها باز و تردد در تمامی جاده های استان روان گزارش شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد از رانندگان خواست با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت و از سفر های غیرضروری اجتناب کنند.

ذاکر توصیه کرد: هنگام سفر از سلامتی خودروشان مطمئن باشند و تجهیزات ایمنی بویژه زنجیر چرخ را فراموش نکنند .

 

** بارش باران در هرات استان یزد 18.8 میلیمتر اعلام شد

کارشناس اداره کل هواشناسی یزد بارش باران در شهر هرات در شب گذشته را 18.8 میلیمتر اعلام کرد و گفت: در روستای چاهک شهرستان خاتم هم به همین میزان باران بارید.

سید امین طباطبایی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در سورک میبد 10، عقدا 4.3 ، چنار ناز 16.5 و شهر یزد 3.1 میلیمتر باران باریده است.

به گفته وی در روستای خمسیان، سورک میبد و چنار ناز هم به ترتیب 10، هفت و شش سانتمیتر برف باریده است.

بارش رحمت الهی از یکشنبه شب در استان یزد آغاز و تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد.

 

** بارش برف، برخی راه های مواصلاتی استان یزد را مسدود کرد

رییس پلیس راه استان یزد گفت: بارش شدید برف راههای مواصلاتی برخی از مناطق استان را مسدود کرد.

سرهنگ ناصر مظفری افزود: بر اثر شدت بارش برف مسیر تفت به روستاهای سانیج و ده بالا تا اطلاع ثانونی مسدود است و رانندگان باید از سایر مسیرها برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند.

وی گفت: همچنین به علت بارش برف تردد در مسیر تفت به شیراز و مهریز به تنگچنار فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی مناسب و همچنین بارش برف در برخی از مناطق و ارتفاعات بخش مرکزی در استان یزد سایر جاده ها باز و تردد بدون مشکلی انجام می گیرد.

رییس پلیس راه استان یزد از تمامی رانندگان خواست بخاطر خطرات احتمالی از تردد و مسافرات های خیلی ضروری در سطح جاده های این استان خودداری کنند.

مظفری گفت: در صورت ضرورت نیز باید رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند و حتما زنجیرچرخ ، سوخت کافی ، جیره و لباس گرم زمستانی به همراه داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: رانندگان برای اطلاع از وضعیت راه ها استان یزد می توانند از طریق شماره ویای 141 و همچنین 2187464 تماس گرفته و در جریان آن قرار گیرند .

بارش باران از یکشنبه شب در استان یزد آغاز و تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد، این بارشها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است.

 

**مدارس ابتدایی برخی از مناطق استان یزد به علت بارش برف تعطیل شد

مسوول روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش یزد گفت: مدارس ابتدایی برخی از مناطق استان به دلیل بارش برف و یخبندان تعطیل شد.

محمدرضا قانع افزود: مدارس مقاطع ابتدایی روستاهای علی آباد ، نصراباد ، ده بالا و سانیچ شهرستان تفت امروز تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: همچنین مدارس ابتدایی بخش خضرآباد شهرستان اشکذر هم تعطیل شد.

پلیس راه استان هم اعلام کرد برخی از محورهای مواصلاتی شهرستان تفت بعلت بارش برف مسدود است و تردد در آن فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بارش باران و برف در استان کویری یزد از یکشنبه شب در این خطه آغاز و تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد.

بارش باران در برخی از مناطق استان تا بیش از 18 میلیمتر گزارش شده و در روستای خمسیان هم هشت سانتیمتر برف باریده است.

هم اکنون 195 هزار دانش آموز در یکهزار و 500 مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

 

**چهار گروه راهداری تفت به مناطق برفگیر اعزام شدند

معاون اداره راهداری تفت گفت: صبح روز دوشنبه، 12 راهدار در قالب چهار اکیپ از این شهرستان به مناطق برفگیر روستاها اعزام شدند.

غلامرضا فلاح افزود: با تلاش و کوشش راهداران مسیر گردنه علی آباد و سخوید این شهرستان با نمک پاشی باز شد و تردد در این مسیرها جریان دارد.

وی با بیان اینکه مسیر ده بالا هم باز است، اظهار کرد: هیچ گونه مشکل ترافیکی در مسیرهای یاد شده وجود ندارد.

فلاح اضافه کرد: فقط گردنه بیداخوید مسدود است که در نخستین فرصت نسبت به بازگشایی آن اقدام خواهد شد.

معاون راهداری تفت با بیان اینکه به علت برودت دما و یخ زدگی، رانندگان حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند، گفت: تاکنون هیچ گونه تصادفی به علت بارش برف در این شهرستان رخ نداده است.

 

**با وجود وضعیت نامساعد هوا پرواز هواپیماها بدون مشکل انجام شده است

مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد در این خصوص گفت: خوشبختانه تمامی پروازها بر اساس زمان بندی قبلی انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

سعدالله وطن خواه افزود: در کنار انجام تمامی پروازها ، هواپیماهای مرکز باروری ابرها نیز با توجه وضعیت هوای امروز چند سورتی پرواز موفق داشته اند.

استانی کویری یزد با 10 شهرستان و فاصله 620 کیلومتری از تهران یک میلیون و 60 هزار نفر جمعیت دارد.

منابع مرجع: ایرنا و هواشناسی و فارس
انتهای پیام/ع





 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.