ID : 7940142

زیاده خواهی های آمریکا در بروکسل چه بود؟


زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات بروکسل باعث شده است تا دیپلمات های کشورمان از مواضع ایران کوتاه نیامده و در ادامه تحریم های جدیدی علیه کشورمان وضع شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا، بیش از ده ماه از انجام اولین توافقات هسته ای میان ایران و 5+1 می گذرد که ایران در این مدت متعهد شد تا در راستای اعتمادسازی اقداماتی را انجام دهد.


اما خبرها حاکی از آن است که در آخرین مذاکرات میان ایران و آمریکا که در بروکسل انجام گرفت آمریکا اصرار داشت که غنی سازی در سایت فردو انجام نگیرد.


یکی دیگر از شرایط آمریکا تزریق گاز 5 درصد در اراک بود و همچنین آمریکا شرط گذاشت که طراحی قلب رآکتور اراک عوض شود که بتواند به جای آب سنگین با آب سبک کار کند.


همچنین آمریکا اعلام آمادگی کرده است که دوباره این رآکتور را طراحی کند و 500تن آب سنگین استفاده شده را از ایران خریداری کند.


بر اساس این گزارش شرط آمریکا برای تحریم ها به این شکل بوده است که در ابتدا برخی از آنها را به حالت تعلیق درآورده تا در یک بازه زمانی چندساله به صورت مرحله به مرحله لغو خواهند شد.


بر اساس این گزارش با توجه به شرایط نامعقول آمریکا در این دوره از مذاکرات و همچنین کوتاه نیامدن ایران از خواسته های خود، این دور از مذاکرات به نتیجه های مطلوبی نرسیده است و همچنان این مذاکرات تمدید شده است.


در هر حال به نظر می رسد آمریکا نمی‌خواهد از زیاده خواهی های خود دست بردارد؛ به طوری که حتی طی چند روز گذشته تحریم های جدیدی از سوی آمریکا برای ایران وضع شد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.