ID : 32843160
مدیر جهاد کشاورزی خاتم:

سرمازدگی و خشکسالی 20 میلیارد تومان به کشاورزی خاتم خسارت زد


مدیر جهاد کشاورزی خاتم گفت: در سال گذشته 20 میلیارد در زمینه خشکسالی و سرمازدگی خسارت نصیب کشاورزان منطقه شده است و با توجه به اینکه مقدار بارندگی از متوسط استانی بالاتر بوده بحران خشکسالی در خاتم گزارش نشده است.

به گزارش یزدرسا، مدیر جهاد کشاورزی خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم  درباره امهال وام های بخش کشاورزی اظهار داشت: در زمینه امهال وام های کشاورزی مجلس تصویب کرده است که سود دیرکرد وام های کشاورزی بخشیده و برای بازپرداخت به کشاورزان سه سال مهلت داده شود.

دکتر مجتبی آغاز گفت: طی نامه ای که از سوی مدیریت بحران کشور برای فرمانداری خاتم ارسال شده است، شهرستان خاتم در لیست بخشودگی وام ها قرار دارد و در نتیجه نارضایتی کشاورزان را به همراه داشته است.

وی افزود: در این زمینه کارگروه های زیادی با اعضای مشخص نظیر فرمانداری، بانک های عامل، مدیر کل جهاد کشاورزی و سرپرست جهاد کشاورزی تشکیل و مشکلات کشاوزان منطقه بررسی  و طی نامه ای به مدیریت بحران ارسال شده است.

آغاز اظهار داشت: در سال گذشته 20 میلیارد در زمینه خشکسالی و سرمازدگی خسارت نصیب کشاورزان منطقه شده است و با توجه به اینکه مقدار بارندگی از متوسط استانی بالاتر بوده است بحران خشکسالی در خاتم گزارش نشده است.

وی افزود: در صورتیکه 15 درصد قنوات شهرستان خشک شده، مراتع دچار فقر معنادار شده اند و در ده سال گدشته 30 درصد کاهش بارندگی در سطح شهرستان را شاهد بودیم عنوان نشدن شهرستان خاتم در لیست تمدید وام های کشاورزی باعث نارضیتی کشاورزان شده است.

آغاز گفت: در چند سال گذشته اقلیم آب و هوایی شهرستان تغییر کرده و منطقه در شرایط حاد خشکسالی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با پیگیری های صورت گفته بتوانیم در جهت رفع مشکل کشاورزان منطقه گام برداریم.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.