ID : 7622889
مدیر آب و فاضلاب شهری تفت:

سه سکوی برداشت آب در تفت ایجاد شد


مدیر آب و فاضلاب شهری تفت گفت: سه جایگاه برداشت آب برای زمان ضروری و بحران در سه نقطه این شهر ایجاد شده است.

به گزارش یزد رسا، علی قادری نسب با بیان اینکه وضعیت آب در تفت مطلوب نیست و مردم باید همچنان مدیریت مصرف را رعایت کنند، افزود: سه ایستگاه یاد شده برای رفاه مردم و هنگام قطعی آب در خط انتقال، در محلات شهید رجایی، سلطان آباد و مزرعه میرسید محمد تفت ایجاد شده است.

این مسوول، با اشاره به پرداخت هزینه 170 میلیون ریالی برای ایجاد این سکوها، اظهار کرد: در زمان قطعی آب برای مدتی موقت این شیرها فعال شده و مردم می توانند از آنها آب برداشت کنند.

مدیر آبفای تفت به مصرف زیاد آب در این منطقه اشاره کرد و وجود خانه باغهای شهر، جمعیت شناور دانشجو، کارگر و حضور مردم استان در ایام تعطیلات در مناطق ییلاقی شهرستان را از مهمترین دلایل آن عنوان کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: مردم می توانند برای آبیاری درختان و گلهای داخل منازل خود از آبیاری قطره ای که هزینه ای را در برنخواهد داشت استفاده کنند.

وی افزود: آبیاری قطره ای می تواند تا درصد بسیار بالایی از مصرف آب بکاهد و نرم مصرف شهرستان متعادل شود.

قادری نسب  در مصاحبه با ایرنا همچنین از از ایجاد 110 شیر ضربه ای کاهنده مصرف آب در اماکن عمومی شهر خبر داد و گفت: با این کار تا حدودی از مصرف زیاد آب جلوگیری می شود.

اصلاح دو کیلومتر شبکه های فرسوده و استانداردسازی 50 فقره انشعاب آب با هزینه 500 میلیون ریال از محل داخلی مدیریت از اقدامات دیگر این اداره برای جلوگیری از هدررفت آب اعلا شد.

در شهرستان تفت 9هزار مشترک آب وجود دارد که جمعیتی حدود 18 هزا رو500 نفر را تشکیل می دهد اما با اضافه شدن جمعیت شناور دانشجو،کارگر و مردم استان در ایام تعطیلات، این رقم به 26 هزار و 500 نفر می رسد.

منایع آبی شهرستان تفت 6 حلقه چاه فعال، یک حلقه چاه استیجاری و 55 لیتر در ثانیه آب انتقالی است.

تفت که مصرف آب آن به خاطر وجود مناطق ییلاقی و باغها بیشتر از مناطق دیگر استان یزد است در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.