ID : 37589521
فرمانده پلیس راه کشور:

سوانح رانندگی سالانه 7 درصد تولید ناخالص ملی را از بین می‌برد/ افزایش 1.2 درصدی تصادفات نسبت به سال قبل


رئیس پلیس راه کشور درباره هزینه‌هایی که تصادفات بر کشور تحمیل می‌کند، عنوان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که متأسفانه تصادفات و سوانح رانندگی سالانه نزدیک به 7 درصد تولید ناخالص ملی ما را از بین می‌برد که این عدد بسیار عدد بالایی و فوق‌العاده نگران‌کننده است.

سردار سید تیمور حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: علیرغم همه تلاش‌هایی که انجام شده ما در 10 ماهه نخست سال 98، نسبت به مدت مشابه سال قبل، تقریبا 1.2 درصد افزایش تصادفات را داشته‌ایم.

وی افزود: به شکل بسیار قابل توجهی متأسفانه تصادفات واژگونی ما افزایش پیدا کرده است؛ با توجه به اینکه حمل و نقل در کشور زمین‌پایه است، بیش از 90 درصد از جابجایی‌ها به شکل ترددهای جاده‌ای انجام می‌شود و جاده‌های ما به لحاظ شرایط مباحث مختلفی را برای ما ایجاد می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث خستگی و خواب‌آلودگی است، در کنار این، ما شاهد افزایش تصادفات ناوگان عمومی مسافر هم هستیم.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: در هر حال می‌طلبد که همه دستگاه‌هایی که متولی این حوزه هستند و به شکلی تکلیف دارند، تلاش‌شان را متمرکز کنند بر اینکه بتوانیم با روش‌ها و امکانات مختلف شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که از این وضعیت فاصله بگیریم.

حسینی با اشاره به نقش وسایل نقلیه در تصادفات، خاطرنشان کرد: خودرو به دو شکل کاملا مستقل در تصادفات نقش و سهم دارد، اول اینکه یک خودرو ایمن می‌تواند تا حد قابل‌توجهی از تصادف پیشگیری کند و نقش دوم خودرو هم این است که اگر تصادقی ایجاد شد ایمنی خودرو می‌تواند جان سرنشینان خودرو را حفظ کند.

وی ادامه داد: لذا اگر یک خودرو قابلیت‌های بالایی داشته باشد می‌تواند پیشگیری از وقوع تصادف داشته باشد و در گام دوم در صورت وقوع تصادف، جان مسافرین را می‌تواند حفظ کند و امیدوریم بحث نوسازی ناوگان چه ناوگان عمومی و چه ناوگان شخصی ما به صورت جدی در دستور کار قرار بیگرد.

رئیس پلیس راه کشور درباره هزینه‌هایی که تصادفات بر کشور تحمیل می‌کند، عنوان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که متأسفانه تصادفات و سوانح رانندگی سالانه نزدیک به 7 درصد تولید ناخالص ملی ما را از بین می‌برد که این عدد بسیار عدد بالایی و فوق‌العاده نگران‌کننده است.

حسینی بیان کرد: این در حالی است که بسیاری از مصدومیت‌ها و آسیب‌های جانی، جبران‌ناپذیر است؛ لذا می‌طلبد همه دستگاه‌ها و همه سازمان‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تکلیف و مأموریت دارند با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به انجام وظایف خودشان اقدام کنند.

وی تأکید کرد: در تصادف معمولا سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه را مشخص می‌کنیم و تکلیف همه سازمان‌ها مشخص است؛ سازمان‌هایی که در مورد خودرو و خودروسازی نقش و سهم دارند سازمان‌هایی که در مورد ایمنی راه نقش و سهم دارند و همچنین سازمان‌هایی که در مورد ارتقای فرهنگی و آموزشی‌های اجتماعی و ترافیکی سهم و نقش دارند، وظیفه و نقش‌شان مشخص است و در این زمینه ما ابهام خاصی نداریم

حسینی تصریح کرد: شاید اقدامات بخشی و جزیره‌ای تا حدی مانع هم‌افزایی و ارتقای بهره‌وری شده و شاید هم در جاهایی کمبود اعتبارات مانع از تحقق بخشی از اهداف و برنامه‌ریزی‌ها شده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.