ID : 19284743
آشنایی با شیرینی های یزد؛

سوهان؛ یکی از شیرینی‌های مخصوص یزد


شهر تاریخی یزد با قدمت چند هزار ساله، شهری است کویری که دارای صنایع دستی ، تولیدات ،غذاها و آداب و رسوم ویژه و متمایز از دیگر شهرها است و شیرینی‌های آن از مهم‌ترین سوغات به شمار می‌آیند.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزد آوا؛ شهر تاریخی یزد با قدمت چند هزار ساله، شهری است کویری که دارای صنایع دستی، تولیدات، غذاها و آداب و رسوم ویژه و متمایز از دیگر شهرها است.

شیرینی‌های معروف و خوشمزه یزد یکی از سوغات یزد و شامل انواع لوز، قطاب، پشمک، انواع سوهان، باقلوا، حاجی بادام، نان برنجی، مخلوط، کیک یزدی، نان نارگیلی ، بیسکوئیت کنجدی و پسته ای و ... است که آوازه آن در هر کوی و برزن پیچیده است.

سوهان آردی و خانی از انواع سوهان یزدی  به حساب می‌آیند که هر کدام مزه و طعم خاص خود را دارند و به شکلی متفاوت تهیه می‌شوند.

سوهان خانی از مشهورترین سوهان‌هایی است که در یزد تهیه می‌شود که از ترکیبات آرد، جوانه گندم، آردسفید، زرده تخم مرغ شکر، مغز پسته، روغن حیوانی، هل و دارچین تهیه می‌شود.

سوهان خانی

 

سوهان آردی نیز به شکل دایره‌ای و با ضخامت تقریبا یک سانتیمتردر شیرینی فروشی‌های یزد دیده می‌شود و از ترکیب موادی چون آرد گندم، آرد جوانه گندم، روغن مایع، روغن حیوانی، شکر، آب، جوهر ليمو، پودر هل، عرق هل و زعفران می‌توان تهیه کرد.

سوهان آردی

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.