ID : 1038182
در بیست وهشتمین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجوی ملی کشور؛

شاعره یزدی نفر برتر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور شد


دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه یزد مقام اول جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور را به دست آورد.

یزد رسا؛ عالیه مهرابی یکی از شاعران جوان و برجسته کشور و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه یزد توانست با ارسال غزل عاشورایی خود به بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور مقام اول را از آن خود کند.

مهرابی در همین خصوص در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا اظهار داشت: این جشنواره که 27 دوره قبل آن به میزبانی دانشگاه‌های دولتی برگزار شده بود امسال برای اولین بار به یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شد و با قرائت یک میثاق نامه در گلزار شهدای قزوین و قرائت پیام رییس تشخیص مصلحت نظام کار خود را از نهم آبان در دانشگاه آزاد قزوین با حضور 250 دانشجوی دختر و پسر و 30 داور زن و مرد آغاز کرد و 11 آبان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

این شاعره یزدی افزود: این جشنواره شامل سه مرحله کتبی، شفاهی و هنری بود که بخش کتبی و هنری این جشنواره در دانشگاه‌های دیگر کشور برگزار شده و برگزیده گان این بخش‌ها برای تقدیر در اختتامیه به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین معرفی شده‌ بودند.

وی با اشاره به اینکه توانسته است با ارسال شعر عاشورایی با مطلع " شاخه ها در تلاوت انگور خوشه ها نوبرانه آوردند/نیزه ها از تن تو روییدند ریشه هایت جوانه آوردند" مقام اول بخش شعر این جشنواره را به دست آورد تصریح کرد: در بخش دیگری از این برنامه از مریم کاظمی به عنوان نفر برگزیده در رشته تذهیب، مریم پیری خانقاه نفر نخست در رشته نقاشی، عالیه مهرابی نفر برگزیده در رشته شعر، زهرا نیک‌نژاد نفر نخست نمایشنامه‌نویسی و زهرا عرب نفر برگزیده در رشته نماهنگ تجلیل شد و حمید علیزاده در رشته عکس، وحید محمدی‌فرد و امیر حق‌گشا به طور مشترک در خوشنویسی، محسن فوجی در وبلاگ‌نویسی و امین قاسمی در رشته نرم‌افزار به عنوان نفرات نخست شناخته و تقدیر شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش شفاهی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد شامل ۵ رشته قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ قرآن کریم شامل حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن است که این بخش‌ها ویژه دانشجویان پسر و دختر است.

در بخش مداحی و مدیحه سرایی با محتوای اشعار فاخر و تاثیرگذار معنوی ویژه دانشجویان پسر و بخش دکلمه با محتوای متون فاخر، گیرا و معنوی ویژه دانشجویان دختر برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور چند قاری ارزشمند بین المللی هم چون استادکریم منصوری، قاری ممتاز بین المللی کشورمان و قاریان بر‌تر استان قزوین، سخنرانی، تواشیح، مداحی، نشست‌های صمیمانه و مشورتی استادان گروه قرآنی دانشگاه و چهره‌های قرآنی استان با داوران ممتاز با هدف ارتقای سطح قرآنی استان و دانشگاه، توانمند سازی چهره‌های قرآنی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره است.

برای نخستین بار در نمایشگاه محصولات قرآنی و ارائه آثار و دست آوردهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، نرم افزار مفاتیح الجنان که توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از پایه‌گذاری جشنواره بزرگ خوارزمی قرآنی در کشور خبر داد.

سیدبابک فرزانه در اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی درصدد است جشنواره بزرگ خوارزمی قرآنی را در کنار برگزاری بزرگ‌ترین همایش قرآنی سال در دانشگاه آزاد اسلامی پایه‌گذاری کند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.