ID : 12592460
زارع زاده مهریزی:

شائبه منفعت طلبی وتبعیض درطرح استمرارصلاحیت نمایندگان/با هر نوع تبعیضی مخالفیم


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به ضرورت برخورد قانونی با هر نوع امتیازی که سبب تبعیض و یا بی عدالتی در عرصه رقابت‌های سیاسی میان کاندیداها می شود، گفت: نباید طرحی در مجلس به تصویب برسد که شائبه منفعت طلبی و تبعیض داشته باشد.

به گزارش یزد رسا، دخیل عباس‌ زارع‌زاده مهریزی در گفت وگو با خانه ملت، درباره طرح استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی در مجلس شورای اسلامی برای ادوار بعدی گفت: این طرح با هیچ منطقی سازگار نبوده و شائبه منفعت طلبی و دادن امتیاز ویژه نمایندگان به خودشان را در اذهان عمومی ایجاد می کند.

 

نماینده مردم  بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان در هر دوره ای از مجلس باید فرصتی برابر با سایر رقبای خود برای حضور در عرصه داشته باشند، تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی طرح مذکور به طور حتم شاهد بروز تبعیضی آشکار بودیم.

 

وی با بیان اینکه هر فردی باید قبل از ورود به مجلس و بر عهده گرفتن مسئولیت نمایندگی در هر دوره ای صلاحیت لازم را کسب کرده و مورد تایید دستگاه های مربوطه واقع شود، گفت: مستثنی کردن نمایندگان فعلی از ذره بین دستگاه های تایید صلاحیت، شائبه منفعت طلبی را به ذهن متبادر می کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: باید با هر امتیازی که سبب تبعیض و یا بی عدالتی در عرصه رقابت‌های سیاسی میان کاندیداها شود، برخوردهای قانونی صورت بگیرد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یادآور شد: تمامی کاندیداها برای عضویت در مجلس باید در شرایطی یکسان وارد فضای رقابت شوند تا مردم از حضور موکلانی با صلاحیت در عرضه سیاسی اطمینان حاصل کنند.

 

به گزارش یزد رسا و به گفته سخنگوی شورای نگهبان، طرح دو فوریتی الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس مبنی بر استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی برای ثبت‌نام در انتخابات دور بعد مغایر قانون اساسی تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.