ID : 38544233
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد

شعله ور شدن اتش کرونا زیر چتر عادی انگاری شهروندان


با آغاز پاییز، اتش کرونا در یزد زبانه می کشد و وضعیت شهرستان های استان را بحرانی کرده است.

به گزارش یزدرسا، سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از ابتدای شهریور تاکنون 7 مورد فوتی کرونا در شهرستان ابرکوه به ثبت رسیده است که در مقایسه با جمعیت 30 هزار نفری این شهرستان، قابل توجه است.

وی ادامه داد: در یک هفته گذشته 40 مورد بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ابرکوه گزارش شده است که متاسفانه 3 نفر از این بیماران جان خود را از دست داده اند.
 
وی افزود: در هفته گذشته در شهرستان میبد، موارد بستری بیش از دو برابر افزایش یافته  و موارد سرپایی نیز  افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و وضعیت این شهرستان نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: گزارش ها حاکی از ان است که تعداد موارد بستری در شهرستان تفت نیز در حال افزایش است.
 
سلمانی با اشاره به افزایش امار مبتلایان به کرونا در استان افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از 70 درصد در اسفند و فروردین ماه ، در حال حاضر به کمتر از 40 درصد کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به جدال نفس گیر و تلاش شبانه روزی هشت ماهه  کادر بهداشت و درمان با این ویروس گفت: از ابتدای همه گیری کرونا 631 نفر از کادر بهداشت و درمان استان یزد به این بیماری مبتلا شده اند.
 
سلمانی  ادامه داد: 47 پزشک، 414 پرستار، 105 نفر از پرسنل بهداشتی و 65 نفر از سایر پرسنل استان در دام کرونا اسیر شده اند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: بیمارستان های استان امادگی لازم برای مقابله با این بیماری را دارند و نگرانی در مورد تخت بستری در استان وجود ندارد ولی همشهریان برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان لازم است شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.
 
وی گفت: برای این که به زندگی عادی بازگردیم باید زنجیره انتقال بیماری در استان قطع شود و این مهم با پوشیدن ماسک، شست و شو و ضدعفونی دست ها و حضور نیافتن در اجتماعات محقق می شود  و آگاه باشیم در شرایط فعلی، خانه امن‌ترین جای دنیا است.
 
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.