ID : 31096426

شهید حججی؛ مصداقی روشن از جوانان انقلابی مورد عنایت رهبری


شهید حججی نشان داد که جوان انقلابی چه در حریم زندگی شخصی و چه در عرصه اجتماع، انگیزه ای جز عمل به تکلیف الهی ندارد.

یزدرسا؛ مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود از جوانان انقلابی تجلیل کرده و مسوولان کشور را به قدردانستن آنها فراخوانده ­اند. از آن جمله در یکی از سخنانشان با انتقاد از  اقدام برخی گویندگان و نویسندگان در تخریب جوانان حزب اللهی و انقلابی فرمودند: «مسؤولین کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوان‌های حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال این‌ها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه انقلابی‌گری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ می‌کند، از کشور دفاع می‌کند؛ این روحیّه است که در هنگام خطر به داد کشور می‌رسد.»

در طول سالهای پس از انقلاب، جوانان انقلابی فراوانی توانسته­ اند با رویکرد خود مصداقی از فرمایش رهبر فرزانه انقلاب باشند؛ اما بی­ گمان شهید عزیز محسن حججی را می­توان از جمله بارزترین مصادیق جوانان انقلابی مورد نظر رهبری برشمرد؛ جوان برومندی که انقلابی­بودن و اخلاص و دین­باوری و شجاعت و شهامت جوانان انقلابی را معنایی دوباره بخشید.

کم نبوده و نیستند کسانی که به واسطه تبلیغات سوء برخی افراد و رسانه­ های مغرض و در مواردی عملکرد ناصواب برخی دوستداران نظام-علیرغم برخورداری از حسن فاعلی- تصور درستی از روحیه حزب اللهی و جوانان انقلابی نداشتند اما با مشاهده رفتارهای فردی و اجتماعی شهید حججی و سبک زندگی اسلامی وی و همسر گرانقدرش که بحق­ شیرزنی فرهیخته است، به درک درستی از «جوان انقلابی» دست یافتند و به راز تاکیدهای فراوان رهبر انقلاب مبنی بر تکریم جوانان انقلابی و حزب اللهی پی بردند.

شهید حججی عزیز نشان داد که جوان انقلابی چه در حریم زندگی فردی و خانوادگی و چه در عرصه اجتماع و خدمت به دین و خلق خدا، انگیزه ­ای جز عمل به تکلیف الهی و تخلق به آموزه­ های دینی ندارد؛ از این روست که در برابر پدر و مادر خضوعی کم ­نظیر دارد و عاشقانه بر دست و پایشان بوسه می­ زند، در عرصه اجتماع همراه با همسر گرانقدرش فعالیت­ هایی برجسته از جنس آتش به اختیار بودن­ های ناب دارد، و هنگام جهاد و دفاع از حریم آل­ الله، آگاهانه از دنیا و مافیها و جگرگوشه یکساله ­اش دل می­کند و به کارزار مقابله با تکفیری­های خون­خوار می­ شتابد و آن­گونه سر به راه دفاع از آرمان­ های والای دینی و انقلابی ­اش می­ گذارد.

مروری بر ابعاد زندگی شخصی و شخصیتی شهید حججی مهر تاییدی می­ زند بر این واقعیت که جوان انقلابی سرمایه­ ای است برای همه آنانی که دل در گرو دین و نظام و ایران دارند و هوچی­گری برخی افراد و جریا ن­های سیاسی ضد جوانان انقلابی، اقدامی است که در قاموس شرافتمندان، محلی از اعراب نداشته و نخواهد داشت. بی ­گمان با گذشت زمان، جلوه ­های بیش­تری از شخصیت مومن و انقلابی شهید حججی و امثال وی متلألی خواهد شد. در این باره گفتنی­ ها بسیار است.

نویسنده: مرتضی شبابی

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.