ID : 26288657
عضو شورای شهر اشکذر:

صنایع مستقر در اشکذر پایبند استانداردهای زیست محیطی نیستند


عضو شورای شهر اشکذر گفت: صنایع مستقر در اشکذر پایبند استانداردهای زیست محیطی نیستند.

به گزارش یزدرسا، بحث آلایندگی زیست محیطی در شهرستان اشکذر از جمله مواردی است که زندگی روزمره مردم را با خود درگیر کرده است، هوای آلوده و سنگین ناشی از کارخانه ها هر روز صبح میهمان ریه های مردمی است که به دلیل سیاست های غلط مسئولین نسبت به استقرار صنایع آلاینده، حق هوای پاک را از دست داده اند.

صنایعی نظیر فولاد آلیاژی در شهرستان امروز چیزی از محیط زیست باقی نگذاشته است، مردم منطقه خضرآباد ازجمله شاکیان اصلی پرونده سنگین آلودگی هوای کارخانه های فولاد مستقر در این منطقه هستند اما صدایشان به جایی نمی رسد.!

«علی اکبر کاظمی» عضو شورای شهر اشکذر در مصاحبه با خبرنگار نسیم صادق در پاسخ به این سوال که چرا با واحدهای آلاینده مستقر در شهرستان برخورد جدی صورت نمی گیرد، گفت: در برخورد با صنایع آلاینده مستقر در شهرستان دو نوع جریان وجود دارد. اول اینکه واحدهای موجود استاندارد های لازم را رعایت نمی کنند و دوم اینکه استقرار این صنایع در شهرستان به طور کل شکل نگیرد.

 


 

وی افزود: متاسفانه واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان پایبند به اصول زیست محیطی و تجهیز به فیلترهای استاندارد نیستند چرا که به گفته خودشان اجرای مراحل استاندارد سازی هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

کاظمی با بیان اینکه برخی واحدها به هیچ عنوان استاندارد های لازم را در جلوگیری از آلودگی محیط رعایت نمی کنند گفت: تعدادی از واحدهایی هم که به تجهیزات تصفیه و جلوگیری از اشاعه آلایندگی در محیط مجهز هستند نیز در تمام ساعات شبانه روز از سیستم های خود استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع که صنایع مستقر در شهرستان در مجموع یا مجهز به چنین سیستم هایی نیستند و یا از استفاده از آن صرف نطر می کنند، تصریح کرد: رویکرد شهرستان اشکذر عدم استقرار چنین صنایعی است و در خصوص واحدهای آلاینده موجود هم حتی اگر از استاندارد های لازم استفاده کنند تازه می توان گفت که این میزان آلایندگی قابل تحمل می شود.

عضو شورای شهر در خصوص طرح توسعه فولاد آلیاژی ایران (یزد یک) و آلایندگی ناشی از فعالیت آن در شهرستان اشکذر خاطرنشان کرد: در خصوص این طرح احتمال دارد که از سیستم های پیشرفته ای برای جلوگیری از اشاعه آلایندگی در محیط استفاده شود ولی اینکه استفاده بشود یا نه برای ما هم جای سوال است.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.