ID : 835389
معاون برنامه ریزی استاندار یزد

صنعت فرش نیاز به حمایت همه جانبه دارد/آمادگی پرداخت تسهیلات فرش دستباف


معاون برنامه ریزی استاندار یزد گفت: صنعت فرش به ویژه فرش دستباف نیاز به حمایت همه جانبه دارد و باید با نگاه ویژه ای در راستای حفظ و حمایت از این هنر و صنعت گام برداشت.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا بابایی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه فرش دستباف استان یزد اظهار داشت: از آنجایی که یزد از دیرباز مرکز مولد و تولید فرش دستباف بوده، هرسال نیز ساله نمایشگاه فرش در استان یزد برپا شده است.

وی ادامه داد: از گذشته دور تاکنون بسیاری از مردمان این خطه با این هنر عجین شده‌اند و بسیاری از فرزندان خود را با فعالیت در این زمینه تحویل جامعه داده اند به همین دلیل می طلبد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اهتمام ویژه ای را نسبت به این هنر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در بسیاری از مناطق استان به ویژه در روستاها هنوز هنر قالی بافی زنده است، تصریح کرد: تا امروز در حد توان و تا آنجا که قانون اجازه داده است برای حفظ این صنعت ارزشمند تلاش کردیم و تسهیلاتی را برای احیای آن نیز پرداخت کرده ایم.

پرداخت تسهیلات برای پشتیبانی از فرش دستباف در یزد

بابایی یادآور شد: تسهیلات بانکی پرداخت شده در اختیار گروه های پشتیبان قرار داده شده تا فرش دستباف که گویای فرهنگ و هنر اصیل این مردم است، حفظ شود.

وی عنوان کرد: حتی به بافندگان نیز به صورت انفرادی تسهیلاتی پرداخت شده است که بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال و در راستای قوانین و مقررات صورت گرفته است.

بابایی افزود: در حال حاضر بخش تولیدی فرش دستباف با مشکلاتی روبرو است که نیاز به کارسازی مناسب مسئولان برای توسعه بازار و تولید دارد.

آماده حمایت برای توسعه فرش دستباف هستیم

وی افزود: متاسفانه در برهه ای از زمان کم توجهی نسبت به فرش به عنوان یک هنر ناب ایرانی، باعث شده تا برخی کشورها این هنر ایرانی را به نام خود به جهانیان عرضه کنند که برپایی نمایشگاه هایی از این دست و توسعه آن در سطح بین الملل می تواند راهکار مناسبی برای حفظ این هنر اصیل که آمیخته با فرهنگ ایرانیان است باشد.

معاون استاندار یزد ادامه داد: در حال حاضر این آمادگی را داریم تا برای توسعه این هنر فاخر و ارزشمند به صورت انفرادی و یا در قالب گروه های پشتیبان تسهیلاتی را پرداخت کنیم.

منبع: مهر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.