ID : 36494391
رئیس اتحادیه میوه و تره و بار یزد:

عرضه هندوانه به بازار افزایش یافته است/ هندوانه درجه 1 صادر می شود


رئیس اتحادیه میوه وتره بار استان یزد گفت: عرضه هندوانه از امروز در میدان بیشتر شده و کاهش قیمت نیز داشته است در حال حاضر قیمت هندوانه بسته به کیفیت آن از 2 هزار تا 2هزار و 500 تومان در میدان است.

رئیس اتحادیه میوه وتره بار استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با قیمت میوه در استان یزد گفت: اکثر میوه یزد وارداتی است به همین علت قیمت میوه باید هماهنگ با سایر نقاط کشور در یزد نیز تنظیم شود.

حسین مشرف، افزود: اگر میوه در میادین دیگر شهرها گران شود، قیمت میوه در یزد هم بالا می رود چراکه اگر قیمت ارزان تر از سایر شهرها باشد اصلا میوه به میدان یزد وارد نمی شود.

وی با اشاره به گرانی سیب زمینی، گفت: قیمت امروز سیب زمینی 5 هزار تومان و احتمالاً فردا به 6 هزار تومان برسد که علت آن کمبود عرضه آن در بازار است؛ سال گذشته سیب زمینی قیمت چندانی نداشت به همین دلیل کشاورزان سطح کشت خود را کم کرده در نتیجه در سالجاری با کمبود این محصول روبرو هستیم.

مشرف در رابطه با قیمت هندوانه نیز اذعان داشت: عرضه هندوانه از امروز در میدان بیشتر شده و کاهش قیمت نیز داشته است در حال حاضر قیمت هندوانه بسته به کیفیت آن از 2 هزار تا 2هزار و 500 تومان در میدان است  در صورتی که هفته گذشته هندوانه کمتر از 2500 تومان فروخته نشده بود.

وی در رابطه با رشد قیمت هندوانه از 1250 به 3 هزار تومان، اذعان داشت: صادرات بدون برنامه هندوانه درجه 1 و همچنین افزایش قیمت تمام شده محصول باعث شده  تا کشاورز کشت خود را کم کند.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.