ID : 23550721
فرماندار ابرکوه در جلسه شورای اداری:

عزاداری‌ محرم باید با حفظ ارزش‌ها و اهداف قیام عاشورا برپا شود


فرماندار ابرکوه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی گفت: توجه به حفظ ارزش های دینی و اهداف قیام عاشورا در برپایی عزاداری های ماه محرم، یکی از ضروریات است.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، جلسه شورای اداری با حضور محمدرضا جعفری خرمی مدیر کل ستاد عتبات عالیات استان یزد، حسینی امام جمعه ابرکوه و کلیه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید نبی رسولی ضمن اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار کرد: «آمار» پایه و اساس همه برنامه های اقتصادی و اجتماعی بوده، بضمن اینکه ایجاد تحول نیازمند داشتن آمار و اطلاعات صحیح می باشد. سرشماری از 3 مهرماه آغاز شده که تا 24 همین ماه ثبت نام به صورت الکترونیکی بوده و سپس از 25 مهر الی 25 آبان به صورت حضوری انجام می شود.

رسولی افزود: سرشماری سال 95، هشتمین مرحله از سرشماری عمومی بوده و اولین بار است که به صورت الکترونیکی برگزار می شود که خود موجب کاهش بسیاری از هزینه ها می شود. لذا از کلیه مردم و مسئولین درخواست می شود به سوالات پاسخ صحیح داده و همکاری لازم را با مأموران سرشماری داشته باشند، ضمن اینکه اطلاعات جمع آوری شده کاملا محرمانه بوده و در دسترس مسولین برنامه ریزی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با در پیش بودن ماه محرم، گفت: پیاده روی اربعین حسینی نمایش مشارکت عظیم مردمی است که نشان دهنده وحدت مسلمانان و اقتدار جهان اسلام بوده و موجب می شود تا دشمنان احساس خطر کنند. لذا از همه مسئولین و خیّرین در خواست می شود تا در این زمینه از هیچ گونه حمایت و همکاری دریغ نکنند و به هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم کمک کنند.

فرماندار ابرکوه افزود: پس از قرآن و اهل بیت(ع)، ماه محرم یکی از مهم ترین و با ارزش ترین برکات برای شیعیان است که باید در این ماه ضمن برپایی عزاداری های با شکوه، ارزش های دینی و اهداف قیام عاشورا نیز حفظ شود. همچنین در روز هشتم محرم کلیه عزاداران به صورت منسجم تحت عنوان یک هیئت به عزاداری خواهند پرداخت که به صورت مستقیم از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شود.

رسولی در خاتمه به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی، روز سالمندان و روز ملی کودک اشاره کرد و مناسبت های مذکور را گرامی داشت.


انتهای پیام/م.ف 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.