ID : 7133882
امام جمعه هرات:

عفاف و حجاب نص صریح قرآن است


امام جمعه هرات در همایش عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب نص صریح قرآن است و برای رعایت و حفظ آن احتیاج به فتوای مجتهد و عالم نیست .

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم، حجت الاسلام محمد رضایی سخنران این همایش روز عفاف و حجاب ضمن تبریک  ولادت امام حسن مجتبی (ع اظهار داشت :  حفظ عفاف  و حجاب مسئله ای نیست که احتیاج به فتوا مجتهد و عالم داشته باشد و یک مسئله ای تبلیغی نیز به شمار نمی رود .عفاف و حجاب نص  صریح قرآن است .

 رضایی گفت : آیه ای در قرآن صراحتا  در مورد  عفاف و حجاب به پیامبر اکرم (ص) نازل شده است که می فرماید ای پیامبر به همسران خود بگو روسری هایشان را روی گردن و سینه هایشان بیندازند .

 از این آیه فهمیده مى شود که زنان قبل از نزول این آیه، دامنه روسرى خود را به شانه ها یا پشت سر مى افکندند، به طورى که گردن و کمى از سینه آن ها نمایان مى شد. قرآن دستور مى دهد روسری خود را بر گریبان خود بیفکنند تا هم گردن و هم آن قسمت از سینه که بیرون است، مستور گردد.

امام جمعه هرات افزود :  بهترین حجاب حجاب با چادر است و از چادر به عنوان حجاب افضل نام برده اند.

رضایی گفت : حجاب زنان به چادر منحصر نمي شود اما چادر بهترين نوع حجاب و نشانه ي ملي ماست و هيچ منافاتي با فعاليتهاي زنان مسلمان در مسائل سياسي، اجتماعي و فرهنگي ندارد

حجت الاسلام رضایی از زن به عنوان جنس با ارزش نام بردند که در معرض عموم قرار نمی گیرد .

بعد از سخنرانی حجت الاسلام محمد رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم ضمن قبولی طاعات و عبادات حضار در این ماه  به تاثیرات ماهواره در خانواده ها اشاره کرد و اظهار داشت : بیشترین طلاق ها و فروپاشی خانواده  از اثرات ماهواره  است .

سرهنگ فتحی ضمن نقل قولی از مقام معظم رهبری که از ماهواره به عنوان گنداب فساد یاد کردند  گفت : برای مبارزه با جنگ نرم که ماهواره یکی از آنهاست باید از طریق   فرهنگ سازی ماهواره را از خانه ها حذف کرد






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.