ID : 37483730
کارشناس مسائل غرب آسیا:

علاوه بر ایران کل جبهه مقاومت انتقام خون سردار سلیمانی را خواهد گرفت


کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: ضرورتی ندارد که انتقام سردار سلیمانی فقط از جانب ایران گرفته شود چرا که سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس متعلق به جهان اسلام بودند و برای آرامش جهان اسلام تلاش می کردند.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص شخصیت کم‌نظیر سردار سلیمانی کمتر مورد توجه قرار گرفته، توانمندی ایشان در حوزه دیپلماسی و گفتگوهای سیاسی است.

وی افزود: سردار سلیمانی را معمولا به عنوان یک فرمانده نظامی می‌شناسند و کمتر کسی است که هم یک فرمانده ارشد نظامی و هم یک فرد سیاسی باشد و هم یک فرد دیپلمات که در حوزه گفتگو و در حوزه روابط بین‌الملل با نگاهی عمیق به مسئله امنیت ملی کشور، گام‌ بردارد؛ اما شهید سردار سلیمانی این ویژگی را داشتند یعنی در عین اینکه صلابت یک فرمانده نظامی را داشتند اما در حوزه دیپلماسی نیز توانمند بودند و شاید بتوان بخشی از اقدامات ایشان در این حوزه را بعد از شهادت‌شان بیان کرد.

سردار سلیمانی در مکتب امام و رهبر انقلاب به این جایگاه رسید

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: نکته دیگری که در کمتر فرد نظامی در دنیا دیده می‌شود، مردمی بودن این سردار عظیم‌الشأن بود؛ چرا که ایشان قبل از اینکه یک فرد نظامی باشد یک انسان والا و فردی بود که در مکتب حضرت امام و اسلام و تشیع و زیر پرچم رهبر انقلاب به این جایگاه رسیده بود.

صدرالحسینی ادامه داد: از نظر جلوه‌های انسانی کسانی که به ایشان نزدیک بودند مطالبی از ایشان تعریف می‌کنند و فیلم‌ها و صوت‌ها و دست‌نوشته‌هایی از ایشان وجود دارد که انسان اگر نداند نویسنده و یا گوینده این سخنان کیست، تصور می‌کند یک فرد عاطفی است که در حوزه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های خاص شهید سلیمانی نگاه راهبردی به موضوعات بود و با توجه به تجربیات فراوانی که ایشان داشت می‌توان ایشان را عصاره تجربه 40 ساله در میادین مختلف فراز و فرود نامید.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به انتصاب بلافاصله سردار قاآنی به عنوان جانشین شهید سلیمانی، گفت: این نشان‌دهنده این است که این اسوه‌های بزرگ مانند سردار سلیمانی‌ها حتما بدیل‌هایی را در مکتب اسلام و امام دارد؛ من از افراد موثق در سالیان گذشته شنیده بودم که سردار سلیمانی فرموده بودند ما یک روح در دو بدن هستیم یعنی اینقدر سرادار قاآنی و سردار سلیمانی به هم نزدیک بودند.

خروج آمریکا از عراق اولین گام برای خروج آمریکا از کل منطقه است

صدرالحسینی درباره تصویب خروج آمریکا از عراق توسط پارلمان این کشور اظهار داشت: شرایطی امروز ایجاد شده که خروج آمریکا از عراق اولین گام برای خروج آمریکا از کل منطقه است و این کف درخواست‌ها است.

وی اضافه کرد: این اقدام بسیار خوب و به موقعی که پارلمان عراق انجام داد که در حقیقت یک واکنش بسیار مثبت و منطقی و قانونی به این حضور مردم در تشیع جنازه فرماندهان مقاومت بود، اول کار است.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آمریکایی‌ها در عراق تلفات خواهند داد و حتی بعید نیست که از کشورهای دیگر و یا سازمان ملل بخواهند که از آن‌ها محافظت کند و حتما دیپلمات‌هایشان در عراق کاهش پیدا خواهد کرد.

صدرالحسینی با بیان اینکه این اتفاق دردناک دستاوردهایی را در داخل و خارج کشور دارد، تأکید کرد: شهادت سردار سلیمانی فضای کشور را تغییر داد و کأنه با شهادت سردار سلیمانی آبی روی آتش ریخته شد.

وی اضافه کرد: امروز وحدت و یکپارچگی مردم ایران حول محور تقابل با دشمن مشترک یعنی آمریکا است و همه چشمشان‌شان به لبان رهبر معظم انقلاب است که ایشان در حوزه انتقام سخت چه تدبیری را می‌اندیشند و مجموعه مقاومت در سرزمین‌های متعدد چه اقدامی خواهند کرد.

صدرالحسینی تصریج کرد: ضرورتی ندارد که انتقام خون سردار سلیمانی فقط از جانب ایران گرفته شود چرا که سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس متعلق به جهان اسلام بودند و برای آرامش جهان اسلام تلاش می‌کردند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.