ID : 40370647

علت کمبود برخی از داروهای بیماری های خاص در یزد اعلام شد


نیکوکار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شرکت های خارجی تولید کننده و یا توزیع کننده برخی از داروها از فروش دارو به ایران امتنناع می کنند که این خود یکی از دلایل واردات سخت دارو به کشور است.

حبیب نیکوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تاثیر غیرمستقیم تحریم ها بر واردات دارو اظهار کرد: دارو به عنوان یک کالای مهم همواره به علت تحریم های اعمال شده علیه کشور، مورد تاثیر قرار گرفته به گونه ای که در واردات دارو ما با مشکلاتی مانند انتقال پول، حمل و نقل و .... رو به رو هستیم.

وی افزود: شرکت های خارجی تولید کننده و یا توزیع کننده برخی از داروها از فروش دارو به ایران امتنناع می کنند که این خود یکی از دلایل واردات سخت دارو به کشور است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد مسئله داروهای بیماری های خاص را یک مسئله مهم دانست و بیان کرد: در زمینه بیماری های خاص و تهیه داروهای مرتبط با آن باید یک مرکز خاص برای این مورد در نظر گرفته شود که داروخانه شهید چمران در شهر یزد برای توزیع داروهای بیماری های خاص اختصاص یافته است.

وی افزود: اگر داروخانه های دیگری در شهرستان ها درخواست کننده داروهای خاص باشد، سهمیه ای خاص در این مورد به آنها تعلق می گیرد تا دسترسی مردم به دارو را تسهیل ببخشند.

نیکوکار ادامه داد:  برخی از مردم در مورد عدم پاسخگویی سامانه مشاوره گله هایی داشتند که کاملا حق با آنهاست و به علت جابه­جایی از ساختمان مرکزی به ساختمان جدید و تغییر خطوط تلفن، این مشکل متاسفانه پیش آمد اما مردم در حال حاظر می توانند با شماره گیری 56-38306450 جهت دریافت مشاوره در زمینه دارو و  اقدام کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.