ID : 26537518
خطیب جمعه نیر:

عمل بر مبنای روحیه انقلابی تضمین انقلاب اسلامی است


امام جمعه نیر گفت: انقلاب اسلامی با انقلاب درون، انگیزه الهی و اتحاد و وحدت مردم شکل گرفته است.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریم ایام الله دهه فجر به 4عامل اساسی پیروزی انقلاب اشاره و افزود: اولین عامل پیروزی انقلاب،  انقلاب درونی بود همانگونه که آیه 1 سوره رعد می فرماید:

« اِنَّ اللّهَ لایُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتَّی یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم» یعنی خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمی دهد تا اینکه آنها خودرا تغییر دهند همانگونه که در جریان انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب درونی و حرکت مردم شکل نگرفت انقلاب بیرونی نیز صورت نگرفت.

امام جمعه نیر، انقلاب درونی را از انقلاب بیرونی مهمتر دانست و گفت: وقتی که خداوند حرکت مردم و اراده آنها را دید آنها را یاری کرد.

وی عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی را انگیزه الهی مردم بیان و اذعان داشت: مردم خواستند که اسلام در این کشور حاکم باشد و امروز مسئولان باید به این مهم و خواست مردم بپردازند.

حجت الاسلام دهقانپور، «اتحاد و وحدت مردم» را سومین عامل پیروزی انقلاب دانست و ادامه داد: مردم با هر سلیقه و حزب و قوم و عشیره ای که بودند در یک اصل که برپائی حکومت اسلامی باشد باهم متحد بودند و همه از زن ومرد برای تغییر نظام وارد صحنه شدند.

امام جمعه نیر با گریز به سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، شجاعت آن بانوی بزرگوار و ایراد خطبه و به لرزه درآوردن پایه های حکومت استبدادی یزید را یادآور شد، گفت: زنان ما هم با الگو پذیری از زینب کبری(س) دوشادوش مردان به خیابانها آمده و با شعار اللّه اکبر خواستار تغییر رژیم استبدادی پهلوی شدند.

خطیب جمعه نیر، رهبری امام (ره) را چهارمین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بیان و گفت: تمامی موفقیت ها و پیروزی های بدست آمده در طول انقلاب به خاطر اطاعت مردم از ولی فقیه است.

امام جمعه نیر در ادامه با اشاره به 19 بهمن سالروز اعلام همبستگی نیروی هوائی ارتش با انقلاب اسلامی و بیعت با امام خمینی ره آن را یک ضربه مهم به پیکره رژیم پهلوی دانست.

وی در پایان با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی، گفت: حفظ روحیه انقلابی و عمل بر مبنای روحیه انقلابی تضمین حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.