ID : 16744294
دکتر حبشی در یزد مطرح کرد

عوامل موثر در فرزند آوری/ منفعت طلبی مانع فرزندآوری


روانشناس مطرح کشور یکی از علل مهم عدم تمایل زوجین به فرزند آوری را تبدیل شدن افراد از انسان های مسئولیت پذیر به افراد منفعت طلب دانست.

یزد رسا به نقل از یزد ندا، مقام معظم رهبری افزایش جمعیت را مقوله مهمی در پیشرفت و حفظ اقتدار کشور می دانند و مر فرمایند :« معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛ حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران، بزرگ‌ترین معروف است. معروفها اینها هستند: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آماده‌ی برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن، اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی؛ مهم‌ترین معروفها اینها است و همه موظّفند در راه این معروفها تلاش کنند؛ امر کنند.»

همچنین معظم له در جای دیگری فرمودند: « پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از همان چیزهائی است که اثرش بعداً ظاهر خواهد شد؛ وقتی هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست؛ اما امروز چرا، امروز قابل علاج است.»

مسئله‌ی پیری و کاهش جمعیّت. یكی از خطراتی که کشور و خانواده های ایرانی را تهدید می کند و اگر از همین ابتدا با این مقوله برخورد نشود و فرهنگ سازی نشود به یک درد لاعلاج تبدیل می شود.

 دکتر حمید حبشی در همین راستا در سالن هلال احمر یزد به بیان عوامل موثر در فرزند آوری پرداخت و گفت: اطمینان خاطر از بقای ازدواج، امنیت تصمیم، تامین نیازها، مدیریت زندگی، وجود پشتیبانی و رسیدگی به همسر از عوامل مهم و تاثیر گذار در فرزند آوری و رغبت والدین به این امر هستند.

این روانشناس اظهار کرد: اگر هر کدام از زوجین احساس ناامنی کنند در مورد موارد ذکر شده فرزند آوری را به تاخیر می اندازند و یا تمایل به فرزند دار شدن در آنها کم می شود.

وی ویژگی های لازم برای فرزند آوری را ظرفیت روانی بالا ، داشتن تعهد و توجه به رسالت والدین دانست.

دکتر حبشی یکی از علل مهم عدم تمایل زوجین به فرزند آوری را امروزه تبدیل شدن افراد از انسان های مسئولیت پذیر به افراد منفعت طلب دانست.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.