ID : 19426383
امام جمعه زارچ عنوان کرد

عید نوروز بهترین فرصت برای صله ارحام/باید همانند ملی شدن صنعت نفت، در موضوع هسته ای نیز پافشاری کنیم


امام جمعه زارچ ، با تاکید بر اینکه عید نورز فرصت مناسبی برای صله ارحام است گفت : عید نورز بهترین فرصت برای دید و بازدید و زدودن کینه از دل و رفع کدورت وناراحتی ها است .

به گزارش یزدرسا به نقل از یزد امروز، حجت الاسلام محمود دهقان نیری در خطبه های نمازجمعه این هفته زارچ با تبریک فرارسیدن سال نو، عید نوروز را عید ریشه دار و باستانی ایرانیان دانست و گفت: عید نورز بهترین فرصت برای دید و بازدید و انجام صله رحم بوده و باید سنت حسنه صله رحم در این ایام احیاء و افزایش یابد.

خطیب جمعه زارچ همچنین صله ارحام را موجب زودن کینه از دل و رفع کدورت و ناراحتی بین افراد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در عید نوروز باید فقرا و مستمندان نیز مدنظر قرار گیرند گفت: باید در این ایام  مستمندان نیز از شیرینی عید بهره‌مند شوند و پیامبر اکرم (ص) نیز در این رابطه فرموده اند اگر می‌توانید هر روز را نوروز تصور کنید و این بدان معنی است که در راه خدا به یکدیگر هدیه دهید و با یکدیگر پیوند داشته باشید.

امام جمعه زارچ  درادامه به روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت : سیاست‌مداران و مردم فشار را تحمل کردند تا بتوانند صنعت نفت را ملی کنند و در این برهه زمانی باید بر انرژی هسته‌ای مانند ملی شدن صنعت نفت پافشاری کنیم.

حجت الاسلام دهقان  در پایان به روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره وگفت: مادران و همسران شهدا با تأسی از بانوان بزرگ اسلام همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) از اسلام و ولایت حمایت کردند و باید مورد تکریم قرار گیرند، به طوری که سرافرازی و اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا و حمایت همسران و مادران شهدا بوده و امروز این عزت از آن تمام ایرانیان است.
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.