ID : 40198422
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد:

غدیر، میراث فرهنگی و ارزشمند شیعیان/ ظرفیت بومی برای ایجاد نشاط اجتماعی به کار گرفته شود


حیدری نائب رئیس شورای شهر یزد برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌های مختلف را نشان از دغدغه و اهتمام ویژه مسئولان یزد به مسائل فرهنگی، مخصوصا شادی و نشاط اجتماعی دانست.

 

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام سید ناصر حیدری امروز در جلسه علنی شورا ضمن تشکر از استاندار و مدیران دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه شهرداری بابت برگزاری جشن‌ها و ایجاد فضاهای شاد، جذاب و با نشاط در مناسبت‌های مختلف سال، این برنامه‌ها را  نشان از دغدغه و اهتمام ویژه آنها به مسائل فرهنگی، مخصوصا شادی و نشاط اجتماعی دانست.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: هزینه در این زمینه، در واقع سرمایه گذاریست که در نتیجه بسیاری از آلام و درد و رنج ها را برطرف و بسیاری از آسیبهای رفتاری و ناهنجاریهای اجتماعی را کاهش دادیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه که غدیر بزرگترین عید، منشور هدایت بشریت و صراط مستقیمی است که همه به جستجوی آن هستند، افزود: غدیر محور وحدت و باعث از بین رفتن اختلافات و موجب نا امیدی دشمنان است.
 
حیدری با تقدیر از مدیرکل میراث فرهنگی به جهت اهتمام به برنامه‌ها و جشن‌های مناسبتی گفت: میراث فرهنگی ما در واقع غدیر است که اگر نبود این همه شگفتی در معماری و فرهنگ و آداب و رسوم یزد وجود نداشت و اگر مسئولین بخصوص مدیران میراث فرهنگی بخواهند به رسالتشان درست عمل کنند ده ها و بلکه صدها برابر جشن‌های نوروز ‌و سالروز ثبت جهانی تلاش کنند.
 
وی یادآور شد: خوشبختانه میراث فرهنگی توان جذب اسپانسر دارد و ما تقاضا داریم همانگونه که در جشن‌های مذکور از بخش خصوصی کمک گرفته می‌شود در ایام غدیر هم تمام تلاش خود را جهت پای کار آوردن بخش خصوصی و برگزاری جشن و مراسم شادی اهل بیت به کار گیرد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه مساله غدیر به یک روز ختم نمی شود و از عید قربان تا مباهله و حتی بعد ازآن، ۲۰ مناسبت شادی بخش داریم گفت: از همه مدیران مخصوصا استاندار  که دلسوزانه به دنبال ایجاد نشاط هستند، همچنین از هیئات مذهبی، هیات امنای مساجد و سایر مجموعه‌های مردمی درخواست داریم که بیش از آنچه در محرم و عاشورا خرج می‌کنند برای غدیر همت داشته باشند که اگر غدیر بود عاشورا نبود.
 
حیدری یادآور شد: هر مقداری برای امیرالمومنین علیه‌السلام خرج کنیم چند صد برابر آن من حیث لایحتسب به ما باز می‌گرداند و باید توجه کرد که در جشن‌ها  به دنبال مدل‌های غربی نرویم و از ظرفیت‌های بومی خود برای ایجاد نشاط و شادی استفاده کنیم و مهمتر اینکه در نهایت مورد رضایت اهل بیت علیه السلام قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.