ID : 3720595
امام جمعه بهاباد:

غرب در هیچ شرایطی به مذاکرات پایبند نیست/فتح خرمشهر؛ یکی از جلوه های بارز نصرت الهی


امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه غرب با ماهیت انقلاب اسلامی ایران و اسلام مخالف است گفت: استکبار و غرب در هیچ شرایطی به مذاکرات پایبند نیست.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بهاباد، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار کرد: یکی از موارد بارز جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای جنگ، روز فتح خرمشهر است.

وی افزود: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر روز ایثار و مقاومت، روزی که یاد‌آور فتح خیبر و شکستن تمام نقشه‌های دشمنان و ابرقدرت‌ها بوده است.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره‌)، فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی بود زیرا در فتح خرمشهر خط بطلانی بر تمام پندارهایی کشیده شد که فکر می‌کردند می‌توانند با نظام جمهوری اسلامی مبارزه کنند و با حمله نظامی این انقلاب را سرنگون کنند.

حجت الاسلام دهقانی خاطرنشان کرد: خرمشهری که دشمن از ما گرفت و وعده‌هائی که داده بود که دیگر کار نظام تمام است، ما باید سه روز دیگر به تهران برسیم و ملت رشید ما با همه کارشکنی‌هایی دشمنان، با تشکیل بسیج و سپاه و ارتش توانستند در مقابل آنها بایستند و آن فتح بی‌نظیر و کم نظیر را ارمغان بیاورند.

وی تصریح کرد: خرمشهری که همه امید دشمنان در آن جا بود و ما به همه خواسته‌هایمان رسیدیم، ملت شریف ایران در سایه ولایت فقیه و در روز سوم خرداد با تمام توان خرمشهر را آزاد کردند.

امام جمعه بهاباد به مذاکرات  1+5 اشاره کرد و گفت: این مذاکرات با اجازه مقام معظم رهبری شروع شده و باید توجه داشته باشیم امید به این مذاکره نداریم ولی ما با استقامت و شجاعت باید ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام دهقانی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده می‌خواستند یک انعطافی مشاهده کنند ولی نتوانستند، این روند همیشگی آنهاست که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: این فشارها و تحریم‌ها از اول بر نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال شده و مسائل هسته‌ای یک بهانه است، اگر حل شود بهانه‌های دیگری می‌گیرند.

امام جمعه بهاباد به مسئله فتح خیبر در زمان حضرت علی علیه السالم اشاره کرد و افزود: معجزه الهی دیگری بر دستان امیر‌المونین علیه السلام در فتح خیبر پدید آمد و آن فتح خیبر بود که در تاریخ اسلام ثبت شده است.

حجت الاسلام دهقانی به 27 رجب بعثت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و افزود: عید بزرگ مبعث عیدی است که رسالت پیامبر اسلام در آن رقم می‌خورد و آیات الهی نازل می‌شود.

وی تصریح کرد: سعی شود زندگی‌مان برخواسته از قرآن و روایات و سیره و عمل ائمه اطهار علیهم السلام باشد، که در این صورت، سبک و روش زندگی مان مورد رضایت خداوند قرار گرفته است.

امام جمعه بهاباد با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج آسان در جامعه، گفت: مسئله ازدواج آسان که بارها روی آن تاکید شده، باید مد نظر قرار گیرد، انسان در سایه ازدواج آرمش و آسایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام دهقانی گفت: یکی از چیزهائی که در فرهنگ اسلامی می‌تواند اقتصاد را جهت بدهد و به موفقیت برساند مسئله ازدواج است که سبب آرامش و افزایش توان مدیریت امور می‌شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.