ID : 826671

فائو نام"خلیج فارس"را از نقشه ایران حذف کرد +تصاویر


فائو خلیج فارس و دریای عمان را از نقشه ایران برداشته است.

به گزارش یزد رسا، سایت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، در نقشه‌هایی که برای سنجش شاخص‌های مختلف کشورهای جهان ارائه می‌کند، آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را از نقشه ایران برداشته است.

این در حالی است که قریب به اتفاق مراکز معتبر مربوط به جغرافیای سیاسی جهانی در نقشه سیاسی جمهوری اسلامی ایران، دریای عمان و خلیج فارس را نیز لحاظ می‌کنند.

 

داستان نقشه ایران در سایت فائو آنجا جالب تر می‌شود که بدانید این سازمان بر روی دریای خزر در شمال کشور خط مرزی رسم کرده و این در حالی است که در آب‌های جنوبی کشور، نشانی از خط مرزی وجود ندارد و این موضوع نشانگر این مطلب است که فائو حتی کوچکترین بخشی از آب‌های دریای عمان و خلیج فارس را متعلق به ایران نمی‌داند.

جالب تر این که افزون بر خلیج فارس و دریای عمان، حتی بخش‌هایی از خاک استان خوزستان در ‌این نقشه در داخل نوار مرزی فائو برای ایران نیست.

 

خط مرزی سفید رنگ بر روی دریای خزر برای نشان دادن سهم ایران از این دریا

 

فائو برای ایران در آب‌های جنوب کشور خط مرزی رسم نکرده است/ بخش‌های از خوزستان در این نقشه در داخل مرز جمهوری اسلامی نیست(تصویر زیر)

 

 سریال حملات پنهانی برخی از نهادها و سازمان‌ها با حمایت بعضی از کشورها برای ایجاد اختلال در تهیه نقشه جمهوری اسلامی به‌ویژه در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس، سریال دنباله داری است که هر بار برخی از سایت‌ها آن را تکرار می‌کنند و این بار فائو به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های وابسته به ملل متحد، دست به چنین اقدامی زده است.

منبع: تولید ایرانی




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.