ID : 7627463
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس :

فرمایشات رهبری در مورد رابطه با آمریکا خط قرمز همه مسئولان است/لزوم تجدید نظر دستگاه دیپلماسی در نوع رابطه و مذاکره با آمریکا


دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سخنان رهبر انقلاب بدون شک فصل‌الخطاب است و قطعا میدانیم که یک این مسئله بر مبنای یک دیدگاه کاملا حساب شده و دقیق، بر اساس مصالح و منافع ملی و عزت ملت مردم ایران است.

به گزارش یزدرسا ،سید باقر حسینی دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شبکه اطلاع رسانی دانا در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رابطه با آمریکا اظهار داشت: سخنان رهبر انقلاب بدون شک فصل‌الخطاب است و قطعا میدانیم که این مسئله بر مبنای یک دیدگاه کاملا حساب شده و دقیق، بر اساس مصالح و منافع ملی و عزت ملت مردم ایران است.


وی افزود:‌ آمریکا در یکی دو سال اخیر ماهیت اصلی خودش را کاملا آشکار کرد. آمریکا ماهیت پلید خودش را نسبت به مردم ایران و جهان اسلام و علاقه ای که در نسل کشی دارد، ثابت کرده است.


حسینی خاطرنشان کرد: آمریکا برای منافعش حاضر است دست به هر کاری بزند و به همین دلیل نباید با آمریکایی‌ها ارتباطی داشته باشیم. آن ها هیچ زمانی مصالح و منافع ما را در نظر نخواهند گرفت و این مسئله در همین مذاکرات هسته‌ای آشکار شد.


این نماینده مجلس ادامه داد: سخنان اوباما نیز که بر بقای اسرائیل بارها تاکید کرده بیانگر این نکته است که منافع آمریکا و هم‌پیمانانش از همه چیز برایشان مهمتر است. بنابراین باید تاکید کرد که  فرمایش رهبری بر اساس علم و منطق و البته تجربه است. آنچه ما به آن رسیدیم اینست که آمریکا هیچ گاه از خلق و خوی تمامیت خواهی و سلطه گری خودش کوتاه نخواهد آمد.
وی تاکید کرد: رابطه با آمریکا هیچ منفعتی برای ما ندارد و لذا باید از رابطه با آن اجتناب کنیم.


دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو در رابطه با نحوه اجرایی کردن فرمایشات رهبری توسط دستگاه دیپلماسی کشور، تصریح کرد:‌ ما با اسرائیل تا کنون هیچ مذاکره و ارتباطی نداشته ایم و آن را رژیمی غاصب و قاتل زنان و کودکان می‌دانیم اما قطعا، بعد از این فرمایشات دستگاه دیپلماسی ما باید در نوع رابطه و مذاکره با آمریکا تجدیدنظر کند.


این نماینده مجلس افزود: پیش از این اسرائیل جز خط قرمز‌های ما بود و رهبری با در نظر گرفتن تحقق برخی شروط اجازه مذاکره محدود با آمریکا را داده‌بودند ولی از این پس بنا به صلاحدید رهبری و دلایل متقنی که ایشان دارند، آمریکا نیز برای ما مثل اسرائیل است و باید در مسئله مذاکرات هسته ای و ارتباط با آمریکا تجدید نظر جدی صورت بگیرد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.