ID : 3168968
با همکاری حوزه هنری؛

فیلم "قاصدک هایی از «جنس بلور» در یزد تولید شد


مستند "قاصدک هایی از جنس بلور" به کارگردانی محمد حسین حاجی ده آبادی در یزد تولید شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، فیلم مستند "قاصدک هایی از جنس بلور" به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین حاجی ده آبادی با همکاری حوزه هنری استان یزد تولید شد.
حاجی ده آبادی با بیان این که این فیلم به بررسی زندگی کودکان سرطانی می پردازد گفت: در این فیلم سعی کردیم مشکلات فردی و خانوادگی آنان را همچون مسائل مالی، دارویی، سختی های دوره درمان، تغذیه و ... به تصویر کشیده و علاوه بر گفتگو با متخصصان، گوشه ای از درد و رنج این بچه ها و خانواده هایشان را نشان دهیم.
وی افزود: این اثر، طرحی تحقیقاتی و پژوهشی بود که بدون فیلمنامه آغاز و همزمان با تحقیق به صورت مستند آماده شد.
تهیه کننده "قاصدک هایی از جنس بلور" ادامه داد: ایده تولید این فیلم بهمن ماه سال گذشته و از زمان حضور عموهای فیتیله ای که برای برگزاری جشنی در حمات از کودکان مبتلا به بیماری های خاص به میبد آمده بودند شکل گرفت و تصویربرداری آن یک هفته انجام شد و تدوین و صداگذاری آن نیز 25 روز طول کشید.
محمد حسین حاجی ده آبادی با اشاره به این که این فیلم 37 دقیقه ای با همکاری حوزه هنری استان تولید شده است اظهار داشت: عوامل تولید این مستند به جز تصویربردار، بومی هستند.
وی با بیان این که این فیلم با همکاری خیران تولید شده گفت: وقتی دستمزد عوامل را از منابع خیری پرداخت کردیم همه عوامل این پول را به نفع کودکان سرطانی عودت دادند.
این کارگردان به وجود نزدیک به 370 کودک سرطانی دارای پرونده ثبت شده در استان اشاره و خاطر نشان کرد: هدف ما آگاه سازی مردم از وضعیت روحی و جسمانی این کودکان و جلب مشارکت ها و کمک های مردمی برای این عزیزان بوده که فکر می کنم تا حدودی موفق شده ایم.
تهیه کننده این مستند با بیان این که رایزنی هایی برای فروش فیلم صورت گرفته تصریح کرد: تمام درآمد حاصل از فروش این فیلم به کودکان سرطانی اختصاص می یابد.
به گفته وی عوامل "قاصدک هایی از جنس بلور" عبارتند از؛ مجری طرح: سمانه مرادی، تصویربردار و تدوین: محمد راسخ فر، صدابردار: امیرحاجی ده آبادی و مدیر تولید: سراج الدین دهقانی.
سریال های "همدوماد" و "حلقه کمشده"، فیلم تلویزیونی "کمین سوم"، فیلم داستانی "آوای بم"، مستندهای "رناس" و "چراغ" از دیگر ساخته های محمد حسین حاجی ده آبادی است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.