ID : 19721991
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس مطرح کرد

قدرت نظامی پشتوانه مذاکرات است/مذاکره بر سر موشک نتیجه ای جز تضعیف کشور ندارد


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: اگر کشور قدرت دفاعی بالایی داشته باشد در مذاکرات هم دست برتر است و گرنه اگر کشوری بدون پشتوانه نظامی و توان دفاعی پشت میز مذاکره بنشیند طرف مقابل هر چه بخواهد تحمیل می کند.

به گزارش یزد رسا؛ اخیرا موضوع مذاکره بر سر توان موشکی ایران ورد زبان غرب و برغی ناآگاهان داخلی است که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای نیز مذاکره سر توان موشکی و نظامی را رد کردند و جزء خطوط قرمز معرفی کردند.
نماینده مردم یزد و اشکذر بابیان اینکه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست گفت: توان نظامی ایران جزء خطوط قرمز است و قدرت دفاعی ربطی به مسئله هسته ای ندارد.
دکتر محمد صالح جوکار اظهار کرد: اگر کشور قدرت دفاعی بالایی داشته باشد در مذاکرات هم دست برتر است و گرنه اگر کشوری بدون پشتوانه نظامی و توان دفاعی پشت میز مذاکره بنشیند طرف مقابل هر چه بخواهد تحمیل می کند.
وی افزود: بحث مذاکره وابسته به قدرت نظامی و موشکی است لذا اینکه بعضا عنوان می کنند دنیای موشک نیست دنیای مذاکره است، این اشخاص قطعا می فهمند چی می گویند و در حقیقت از گذشته خود پشیمان اند و سوابق خود را زیر سوال می برند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد: گفتمان مذاکره بر سر موشک و مخالف با منافع ملی و نظر مردم بر گرفته از این است که چنین افرادی مغلوب هواهای نفسانی و دنیایی خود شده اند.
جوکار گفت: آدم عاقلی، توان موشکی خود را یک دیپلماسی شکست خورده نمی داند و این جریان ها باید بدانند که راه کار این نوع گفتمان چیزی جز تضعیف کشور ندارد.
وی تصریح کرد: کسانی دورن نظام که جایگاه خودشان را نمی دانند و اینها باید بفهمند در حدی سیاست گذاری نیستند و قانون اساسی ایران سیاست گذای را به عهده ولی فقیه گذاشته است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.