ID : 6658791
امام جمعه اشکذر؛

قوی کردن اعتقاد در باب مهدویت اولین وظیفه ما نسبت به امام زمان (عج) است


امام جمعه اشکذر با اشاره به برخی وظایف شیعیان نسبت به امام زمان (عج) که از آیات و روایات و احادیث ائمه اطهار به دست آمده است اظهار داشت: قوی کردن اعتقاد در باب مهدویت اولین وظیفه ما نسبت به امام زمان (عج) است.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به برخی وظایف شیعیان نسبت به امام زمان (عج) که از آیات و روایات و احادیث ائمه اطهار به دست آمده است اظهار داشت: قوی کردن اعتقاد در باب مهدویت اولین وظیفه ما نسبت به امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه اشکذر قوی کردن ایمان و اعتقاد نسبت به امام مهدی (عج) را به عنوان اولین وظیفه شیعیان نسبت به آن حضرت نام برد و افزود: با اصلاح خود و جامعه و همچنین تقویت اعتقاد و ایمان به آن حضرت و هدف از ظهورشان، باید خود را برای آن زمان آماده کنیم.

حجت الاسلام طالبیان دومین وظیفه شیعیان را دعا و استغاثه به امام زمان (عج) و واسطه قرار دادن ایشان در درگاه خداوند برای رفع حاجات برشمرد.

وی با بیان اینکه نباید طولانی شدن زمان غیبت، ذره ای از ایمان ما را نسبت به آن حضرت کم کند خاطر نشان کرد: صبر پیشه کردن و تمسک به دین به عنوان سومین وظیفه ما شیعیان در برابر آن حضرت سبب تقویت اراده و ایمان ما تا زمان ظهروشان می شود.

امام جمعه اشکذر با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند برای زمان ظهور وقت تعین کند، گفت: اگر کسی برای زمان ظهور وقت تعین کند او از دروغ گویان است.

طالبیان چهارمین وظیفه نسبت به امام زمان (عج) را تکرار کردن عهد و بیعت با ایشان عنوان کردو افزود: این تکرار عهند و بیعت می تواند در قالب ادعیه موجود و یا اینکه انسان هر روز به امام زمان خود اعلام کند که در عهدی که با شما بسته ام ثابت قدم هستم، باشد.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد ایجاد شک و تردید نسبت به ظهور امام زمان (عج) و اهداف آن حضرت است خاطر نشان کرد: در زمانی که دشمن به وسیله ابزار و رسانه ای مختلفی که ر دست دارد در تلاش برای تضعیف ایمان و شک در باورهای مهدوی ما است، می بایست در راه رفع شک و شبهه های خود گام برداریم.

امام جمعه اشکذر کمک به مومان و شیعیانی که در چنگ ظالمان و مستکبران عالم قرار دارند را از دیگر وظایف شیعیان برشمرد و خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم تا در حمایت از مظلومین عالم به خصوص مسلمینی که در دست استکبار جهانی گرفتار شده اند انجام وظیفه کنیم.

وی به جنایات بی رحمانه و شرم آور گروه های تکفیری و سلفی موسوم به داعش در عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا دولت عراق با جدیت هرچه تمام در برابر این جنایت کاران بایستد و دولت ما نیز با هوشیاری و رصد اتفاقات منطقه اقدامی صحیح را در این خصوص انجام دهد.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.